اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی با حضور رئیس و نائب رئیس اسکودا

مجله « امید عدالت» کانون وکلای اردبیل رونمایی شد

با حضور رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران و نائب رئیس این اتحادیه و جمعی از وکلا، قضات و حقوقدانان، مجله عملی «امید عدالت» ویژه کانون وکلای دادگستری استان اردبیل رونمایی شد.

مجله « امید عدالت» کانون وکلای اردبیل رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در سالن اجتماعات بانک ملی اردبیل برگزار شد رئیس کانون وکلای استان اردبیل گفت: ما برای اولین بار موفق شدیم فصلنامه حقوقی «امید عدالت» را به عنوان مجله علمی، تحلیلی، خبری به همت اعضای کانون وکلای دادگستری استان انتشار دهیم که انتظار می‌رود این فصلنامه به صورت مرتب در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

منوچهر شهبازی افزود: وکیل دادگستری که حرفه دفاع از حقیقت را برعهده دارد می‌تواند به جای افراد دعوی در محاکمه حاضر شده و با ظرفیت خاص و استفاده از قوانین مختلف حق را نمایان کند.

وی پیچیدگی آیین دادرسی را یادآور شد و گفت: احاطه بر مقررات و نیز قوانین ماهوی برای اشخاص عادی میسر نیست و تجربه وکیل سبب می‌شود تا رسیدگی‌ها به روال قانونی پیش رفته و تصمیمات قاضی در مراجع بالاتر انجام شود.

رئیس کانون وکلای استان اردبیل با یادآوری اینکه موضوع قضایی و کیفری سه ضلع دارد که مدعی‌العموم و شاکی در یک طرف آن، قاضی بی‌طرف در میانه و متهم در سوی دیگر است، افزود: جنس مدعی‌العموم و قاضی از یک جنس است و هر دو وابسته به دستگاه دادگستری هستند و اگر وکیل هم این وابستگی را داشته باشد همه چیز به نفع شاکی تمام شده و در آن صورت باید فاتحه حقوق متهم و عدالت در دادرسی را خواند.

شهبازی با مهم خواندن لایحه جامع وکالت که متاسفانه در مجلس به رغم اعلام وصول همچنان در نوبت رسیدگی است، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر این لایحه به تصویب رسیده تا وکیل با استقلال کامل بتواند از حق و حقوق متهم دفاع کند.

وی هدف از انتشار این مجله را گردآوری و انتشار مطالب، موضوعات و مسائل مختلف حوزه حقوقی بیان کرد و یادآور شد: انتشار این مجله برای اولین بار و به صورت تخصصی زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا مخاطبان ما از مطالب آن استفاده کنند.

رئیس کانون وکلای استان اردبیل تصریح کرد: در نخستین شماره این مجله 18 مقاله علمی و یادداشت حقوقی به قلم اساتید حقوق دانشگاه‌ی معتبر کشور، وکلا، قضات و حقوقدانان از سراسر ایران به ویژه استان اردبیل فراهم آمده که امیدواریم مخاطبان از مطالب آن استفاده کنند.

شهبازی اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل 230 وکیل پایه یک و 80 کارآموز دارد که در مجموع بیش از 310 وکیل و کارآموز با کانون فعالیت دارند و این استان یکی از استان‌های موفق در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: ما با دعوت از رئیس و نائب رئیس اسکودا به استان اردبیل فرصت را غنیمت شمردیم تا کارگاه آموزشی برای  وکلا و کارآموزان برگزار کنیم تا آنها از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول