اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

مجوز افزایش 6 درصدی فرآورده‌های لبنی پر مصرف / با صنایع لبنی متخلف برخورد می شود

وزارت صنعت اعلام کرد:به منظور حمایت از صنعت دامداری کشور و بهبود شرایط این صنعت مقرر شد از تاریخ اول دیماه سال جاری ، کارخانجات لبنی هر کیلو شیرخام را با نرخ 1000 ریال از دامداران افزایش خریداری نمایند.

مجوز افزایش 6 درصدی فرآورده‌های لبنی پر مصرف / با صنایع لبنی متخلف برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، بر اساس این تصمیم که با هماهنگی با کارخانجات لبنی و فعالان صنعت دامداری گرفته شده است، کارخانجات لبنی می توانند قیمت فرآورده های لبنی پرمصرف از جمله شیر، ماست و پنیر  تولیدی خود را به نسبت قیمتهای مصوب سال 1393 حدود 6 درصد افزایش  دهند.این گزارش حاکیست ؛ قیمت سایر محصولات لبنی براساس مفاد بند (د) مصوبات هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها تابع شرایط عرضه و تقاضا بوده و با رعایت ضوابط  قیمتگذاری هیات تعیین و تثبیت قیمتها و درصدهای سود مصوب راسا از سوی واحدهای تولیدی ، توزیعی و خدماتی انجام می شود.

براساس این طرح ؛ افزایش قیمت بیش از مفاد ابلاغیه مذکور از هیچ واحد تولیدی پذیرفته شده نیست و رسیدگی به شکایات دریافتی مبنی بر افزایش غیرمتعارف  قیمتها از سوی واحدهای لبنی در دستور کار بازرسان ویژه این سازمان قرار دارد.

با توجه به ابلاغیه ستاد هدفمندسازی یارانه ها از تاریخ 16 تیرماه سال جاری ، تنها 3 قلم کالای پرمصرف فرآورده های لبنی مشمول سیاستهای کنترلی  قیمت است.

این خبر درحالی امروز روی خروجی شاتا وابسته به وزارت صنعت قرار گرفت که نماینده دامداران و صنایع لبنی قبلا اعلام کرده اند، به دلیل نبود کشش قیمتی در بازار، این افزایش قیمت اعمال نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول