اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه رونمایی از فیلم «دایره کوچک ما» عنوان شد

اقتصاد ایران به کمک سینما نیاز دارد/دهه‌های اقتصادی ایران شبیه کدام فیلم است؟

دبیرکل اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: حال اقتصاد به‌ ویژه واحدهای تولیدی این روزها خوب نیست و سینما می‌تواند در این وضعیت به کمک اقتصاد بیاید.

اقتصاد ایران به کمک سینما نیاز دارد/دهه‌های اقتصادی ایران شبیه کدام فیلم است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمد گوهریان در حاشیه رونمایی از فیلم مستند داستانی «دایره کوچک» به کارگردانی فاضل پور ابوطالب در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سینما به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم رسانه‌ای است که قابلیت تأثیرگذاری در فضای اجتماعی جامعه را دارد.

وی تصریح کرد: سینما می‌تواند نقش مهمی در تصحیح نگاه جامعه و دولت به کارآفرینان و فعالان اقتصادی داشته باشد.

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان افزود: متأسفانه در سه دهه اخیر فضای رسانه‌ای کشور کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران را به‌صورت کاراکترهای منفی به جامعه معرفی کرده است و این در حالی است که کارآفرینان نقش مؤثری در اشتغال‌زایی و تولید ثروت جامعه دارند.

این مسئول اضافه کرد: بسیاری از کارآفرینان و فعالان اقتصادی در خیریه‌ها نقش فعالی ایفا می‌کنند و هر یک حمایت‌های بی‌دریغی از خانواده‌های بی‌بضاعت و کمک به خدمات درمانی جامعه می‌کنند.

گوهریان در بخش دیگری از سخنان خود دهه‌های گذشته اقتصاد ایران را شبیه یک‌چند فیلم سینمایی دانست و گفت: سریال اقتصاد ایران در سال‌های منتهی به 1340 مانند سریال روز و روزگاری، اقتصادی ساده و واقعی بود و همه‌ چیز سرجای خودش قرار داشت.

وی افزود: در دهه 40 الی 60 اقتصاد ایران شبیه سریال «شب‌های برره» بود که در آن نفت مانند نخود و تمدن نوعی توهم و مظهر سنت، شیرفرهاد و مظهر مدرنیته، شخصیت کیانوش بود.

دبیرکل اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: اقتصاد دهه 60 مانند فیلم «آژانس شیشه‌ای» است که شاهد برخورد خشن آرمان‌ها و واقعیت‌های جامعه هستیم.

 گوهریان دهه 70 تا 80 را مانند فیلم سینمایی «زیر نور ماه» توصیف کرد و گفت: در این دهه ظهور نحله آدم‌هایی از ترکیب دو رنگ سیاه‌وسفید به دهه خاکستری شبیه است.

وی دهه 80 تا 90 را مانند فیلم حوض نقاشی تعبیر کرد و گفت: در این دهه شاهد قصه پدری که با کمبودهایی روبروست، مادری که فقط کتلت بلد است و پسری باهوش که خانه همسایه را دوست دارد و پیتزا دوست دارد و دهه فرار سرمایه‌های و مغزها است.

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان دهه 90 را شبیه فیلم ماتریس دانست و گفت: در این دهه نیومن‌هایی که قرص قرمز را با اختیار خود دارند و دهه برخورد صریح با واقعیت است و دهه آشوبناکی ماتریسی که با نفت سراپا بود.

به گزارش فارس، فیلم «دایره کوچک ما» مستند داستانی از زندگی یک نوجوان معلول است که با کمک خیریه حضرت علی‌اصغر (ع) اصفهان توانسته نمایشگاه عکسی برپا کند و تلاش کند که با وجود بی‌سرپرست بودنش بر مشکلات قایق آید. این فیلم به تهیه‌کنندگی محسن طباطبایی توانسته دو جایزه بین‌المللی از جشنواره رشد و پرواز دریافت کند.

انتهای پیام/63062/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول