اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم مقام وزیر علوم

تفاهمنامه همکاری شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و ایران امضا شد

تفاهمنامه‌هایی بین شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی، مرکز علوم و فناوری نانو دانشگاه ماهاتما گاندی هند و پارک علم و فناوری گیلان و... به امضا رسید.

تفاهمنامه همکاری شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و ایران امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در دومین مجمع عمومی شبکه پارک‌­های علم و فناوری کشورهای اسلامی اظهار کرد: کشورهای اسلامی دارای منابع گسترده طبیعی هستند و استفاده صحیح و دانش‌بنیان از این منابع گسترده می‌­تواند موجب افزایش و سرعت بخشیدن به توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشورها شود.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه دانش به عنوان یک نیروی محرک برای توسعه اقتصادی در سطح دنیا شناخته شده‌است، ضرورت اصلاح در وضعیت فعلی علم و فناوری کشورهای اسلامی به منظور استفاده از ظرفیت موجود را مورد تأکید قرار داد.

استاندار گیلان گفت: شبکه پارک­‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی از طریق گسترش و توسعه همکاری­‌های علمی‌ ـ پژوهشی و فناوری می­‌تواند نقش مهم و پررنگی در شکوفایی و توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی ایفا کند.

به گفته وی، ایده ایجاد شبکه پارک­‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی(INSTP) با هدف کاهش شکاف تکنولوژی بین بسیاری از جوامع اسلامی و کشورهای توسعه‌یافته با افزایش سطح تحقیق و توسعه شکل گرفته است.

نجفی با تصریح بر اینکه پس از توافق هسته‌ای و بسته شدن پرونده PMD و لغو تحریم‌های ظالمانه، شرایط  بهتری برای انجام همکارهای علمی و پژوهشی ایران در بخش‌های مختلف فراهم شده‌است، یادآور شد: آمادگی حمایت همه‌جانبه از پارک‌ها وجود دارد.

وی خوداتکایی به تولیدات علمی و فناورانه ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی را چشمگیر خواند و یادآور شد: گیلان دارای مزایای گسترده‌ای برای فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

استاندار گیلان گفت: مراکز گسترده علمی و پژوهشی، جامعه مهندسی و دانشگاهی فرهیخته، منطقه آزاد انزلی، مرکز رشد تخصصی و گردشگری و مرکز رشد تخصصی کشاورزی از جمله این فعالیت‌هاست.

وی تشکیل 250 واحد فناور و نوآور با حمایت و پژوهش پارک علم و فناوری را یک ظرفیت مهم برای در قیاس منطقه‌ای و شبکه دانست و متذکر شد: برای مشارکت در تقویت شبکه پارک‌­های علم و فناوری کشورهای اسلامی و گسترش همکاری‌ها در پژوهش‌های مشترک با دانشمندان و فناوران کشورهای عضو در گیلان وجود دارد.

به گزارش فارس، در مجمع مذکور با حضور حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز همکاری‌های علمی‌ ـ بین‌المللی، مهدی کریمی قائم مقام و رئیس شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و مجید متقی‌طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان، تفاهمنامه‌هایی بین شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی، شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و مرکز علوم و فناوری نانو دانشگاه ماهاتما گاندی هند و پارک علم و فناوری گیلان و مرکز علوم و فناوری نانو دانشگاه ماهاتما گاندی هند به امضا رسید.

دبیرخانه مجمع عمومی شبکه پارک‌­های علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان مستقر بوده و درگاه صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پارک علم و فناوری گیلان سپرده شده‌است.

دومین مجمع عمومی شبکه پارک‌­های علم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای پاکستان، سوریه، نیجریه، سودان، بنگلادش، اندونزی، مصر و عراق و هندوستان در رشت برگزار شد.

انتهای پیام/2300/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول