اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور اکوادور ترقی‌خواهان آمریکای لاتین را به اتحاد فراخواند

رئیس‌جمهور اکوادور نیروهای ترقی‌خواه آمریکای لاتین را به اتحاد در برابر هجوم محافظه‌کاران به این منطقه فراخواند.

رئیس جمهور اکوادور ترقی‌خواهان آمریکای لاتین را به اتحاد فراخواند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور روز گذشته طی برنامه رادیو تلویزیونی هفتگی خود، نیروهای ترقی‌خواه آمریکای لاتین را به اتحاد در برابر هجوم محافظه‌کاران به این منطقه فراخواند.

وی در این رابطه عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد ترقی‌خواهان در منطقه آمریکای لاتین نیازمند هستیم.

«کوره‌آ» در ادامه به پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین و همچنین انتخابات مجلس ونزوئلا اشاره کرد و اظهار داشت: ما با نیروی عظیمی مواجه هستیم.

رئیس‌جمهور اکوادور همچنین تصریح کرد: ما تاکنون با جنگ‌های سیاسی و رسانه‌ای فراوانی روبرو بوده‌ایم اما اکنون می‌خواهند کشور ما را با جنگ اقتصادی نیز روبرو کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسیری که پیش روی ماست، مسیر همواری نخواهد بود و ما به حمایت همه مردم نه تنها در اکوادور بلکه در سراسر آمریکای لاتین نیازمند هستیم.

«کوره‌آ» در ادامه افزود که برای مواجهه با شرایط اقتصادی دشواری که به سبب کاهش قیمت جهانی نفت در اکوادور به وجود آمده، مدیریت اقتصادی ویژه‌ای در نظر خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور اکوادور عنوان کرد: سال 2015 سال سختی برای ما بود اما علی‌رغم تمام مشکلات، نشان دادیم که می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم؛ علاوه بر این ما در سال 2015 بدهی‌های ایجاد شده در سال 2005 که تا مرز 650 میلیون دلار پیش رفته بود را نیز پرداخت کردیم.

وی همچنین تأکید کرد که اکوادور آماده است بدهی خود به یک شرکت نفتی آمریکایی که در واقع جریمه‌ای برای لغو قرارداد با این شرکت در سال 2006 می‌باشد را پرداخت کند.

«پاتریسیو ریبرا» وزیر سیاست اقتصادی اکوادور نیز اعلام کرد: با آغاز سال جدید 8 کارخانه هیدروالکتریکی ساخته شده توسط دولت آغاز به کار خواهند کرد و بدین ترتیب سالانه 750 میلیون دلار در بودجه دولت صرفه‌جویی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول