اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ریاست جمهوری ونزوئلا، هدف بعدی اپوزیسیون این کشور است

رسانه ونزوئلایی «ال اونیورسال» به نقل از رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گزارش داد: دستیابی به منصب ریاست جمهوری این کشور، هدف بعدی اپوزیسیون ونزوئلا خواهد بود.

ریاست جمهوری ونزوئلا، هدف بعدی اپوزیسیون این کشور است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال اونیورسال»، «انریکه کاپریلس» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که با وجود شکست‌های قبلی خود در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، وی اکنون آماده دستیابی به این عنوان است.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در این رابطه عنوان کرد: نتایج انتخابات مجلس ونزوئلا نشان می‌دهد که مردم این کشور خواهان ایجاد یک تغییر سیاسی در ونزوئلا هستند.

«کاپریلس» تاکنون دوبار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شده است که بار اول در سال 2012 در مقابل «هوگو چاوز» شکست خورد و بار دوم نیز در سال 2013 همین نتیجه را در رقابت با «نیکلاس مادورو» کسب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو سوم کرسی‌های مجلس ملی ونزوئلا در اختیار حزب «هیئت اتحاد دموکراتیک» قرار دارد؛ این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شورای ملی انتخابات ونزوئلا هنوز ادعای مذکور را تأیید نکرده است.

در صورت تأیید ادعای «کاپریلس» و کسب دو سوم از کرسی‌های مجلس ونزوئلا توسط اپوزیسیون این کشور، اختیارات این گروه توسعه می‌یابد و می‌تواند موجب کارشکنی در مسیر حرکت دولت ونزوئلا شود؛ اپوزیسیون با کسب دو سوم کرسی‌های مجلس ونزوئلا این اختیار را به دست می‌آورد که برای معاون رئیس‌جمهور و وزرای کابینه این کشور رأی عدم اعتماد صادر کند و موجب برکناری آنان شود.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا روز گذشته دومین گزارش رسمی خود از نتایج انتخابات مجلس این کشور که روز یکشنبه برگزار شد را صادر کرد؛ براساس این گزارش، حزب حاکم «سوسیالیست متحد ونزوئلا» در این انتخابات 55 کرسی به دست آورده و جبهه راستگرای «هیئت اتحاد دموکراتیک» نیز موفق به کسب 107 کرسی شده است.

اندکی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات مجلس ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور نتایج انتخابات را به رسمیت شناخت و عنوان کرد: ما نتایج انتخابات مجلس را مشاهده کردیم و با همین نتایج مخالف به سوی شما آمده‌ایم تا نشان دهیم که در ونزوئلا دموکراسی پیروز واقعی است.

نتایج انتخابات ونزوئلا در سطح بین‌الملل نیز بازتاب‌های فراوانی داشته است؛ در همین راستا «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا ضمن تبریک به مردم ونزوئلا به خاطر وجود دموکراسی در این کشور، اطمینان خاطر داد که پیروزی‌های بیشتری در آینده در انتظار نیروهای انقلابی ونزوئلا خواهد بود.

مقامات شیلی و کلمبیا نیز خاطرنشان کردند که با توجه به شرایط به وجود آمده، لازم است مذاکرات ملی در ونزوئلا آغاز شود.

«ارنستو سامپر» دبیرکل اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) نیز در این رابطه تصریح کرد: با وجود نتایج به دست آمده در انتخابات مجلس ونزوئلا، دموکراسی در این کشور همچنان حاکم خواهد بود.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: نتایج انتخابات مجلس ونزوئلا نشان می‌دهد که مردم این کشور خواستار ایجاد یک تغییر سیاسی در مدیریت کشور خود هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول