اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر امور خارجه ونزوئلا: آرامش و شفافیت انتخابات مجلس را تضمین می‌کنیم

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: دولت تضمین می‌کند فضای آرام و شفافی بر انتخابات مجلس حاکم باشد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا: آرامش و شفافیت انتخابات مجلس را تضمین می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد: با وجود جنگی که علیه ونزوئلا به راه افتاده، دولت تضمین می‌کند که انتخابات مجلس ونزوئلا در کمال آرامش و شفافیت برگزار شود.

«رودریگز» این اظهارات را پس از یک جلسه 45 دقیقه‌ای با هیئتی از رؤسای جمهور سابق قاره آمریکا که برای ارزیابی روند برگزاری انتخابات مجلس به ونزوئلا سفر کرده بودند، به زبان آورد.

در این جلسه که پشت درهای بسته در مقر وزارت امور خارجه ونزوئلا برگزار شد، «آندرس پاسترانا» رئیس‌جمهور سابق کلمبیا، «خورخه کروگا» رئیس‌جمهور سابق بولیوی، «لائورا چینچییا» و «میگل آنخل رودریگز» رؤسای جمهور سابق کاستاریکا، رئیس‌جمهور سابق پاناما و «خوآن لاکایه» رئیس‌جمهور سابق اوروگوئه حضور داشتند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تصریح کرد: دولت ونزوئلا به نتایج انتخابات مجلس در این کشور آمریکای جنوبی احترام می‌گذارد و همچنان منتظر است که نیروهای متعلق به اپوزیسیون ونزوئلا نیز رسما اعلام کنند که نتایج این انتخابات را به رسمیت خواهند شناخت.

احزاب حاکم ونزوئلا نظیر حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» پیش از این تعهدنامه‌ای را برای احترام به نتایج انتخابات مجلس امضا کردند اما احزاب راست‌گرای این کشور از جمله «حزب اتحاد دموکراتیک» به امضای این تعهدنامه تن ندادند.

روز جمعه نیز «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: من اولین کسی خواهم بود که نتایج انتخابات مجلس را به رسمیت خواهم شناخت.

از سوی دیگر «رودریگز» با ارائه مدارکی از وجود جنگ رسانه‌ای برای بی‌اعتبار کردن دولت ونزوئلا در رسانه‌های کلمبیا، اسپانیا و آمریکا خبر داد.

وی در این رابطه عنوان کرد: تنها در یک هفته 380 اخبار منفی در این 3 کشور علیه ونزوئلا منتشر شده است؛ این در حالی است که رسانه‌های این کشورها تنها 75 خبر خنثی و 28 خبر مثبت درباره ونزوئلا منتشر کرده‌اند؛ این تنها بخشی از جنگ بین‌المللی به راه افتاده برای بی‌اعتبارسازی ونزوئلا است و ما به خوبی می‌دانیم چه کسانی در پشت پرده این اتفاقات حضور دارند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا درباره فضای حاکم بر این جلسه خاطرنشان کرد: با وجود مبارزه‌های مداخله‌جویانه بین‌المللی علیه ونزوئلا، این جلسه بسیار ثمربخش و آرام بود.

در فاصله چند ساعت مانده به گشوده شدن در حوزه‌های انتخاباتی، «ولادمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا از تحرکات بخش‌های بی‌ثبات‌کننده با هدف ایجاد خشونت نظامی در طول برگزاری انتخابات مجلس ونزوئلا در استان «تاچیرا» واقع در مرز بین این کشور و کلمبیا خبر داد.

چندی پیش «مادورو» خاطرنشان کرد که از زمان اعلام تاریخ برگزاری انتخابات مجلس ونزوئلا، راست‌گرایان بین‌المللی از اعضای ونزوئلایی خود خواستند که در ونزوئلا آشوب و بی‌نظمی ایجاد کنند.

بیش از 19 میلیون نفر از مردم ونزوئلا امروز برای تعیین 167 نماینده مجلس این کشور به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول