اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دو حادثه تلخ در آذر ماه

15 آذر یادآور حادثه دلخراش آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد

14 آذر ماه سال 85، 8 دانش‌آموز مدرسه درودزن استان فارس در مدرسه دچار سوختگی شدند و 15 آذر ماه سال 91 این حادثه تلخ برای دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد تکرار شد.

15 آذر یادآور حادثه دلخراش آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دیروز و امروز در تقویم آموزش و پرورش یادآور حوادث تلخی هستند؛ یادآور آتشی که به جان کودکان این مرز و بوم افتاد و چهره‌های معصومشان را به یغما برد.

14 آذر سال 85، 8 دانش‌آموز دبستانی روستای درودزن استان فارس بر اثر افتادن چراغ علاءالدین کلاس، دچار سوختگی شدند و اکنون بعد از گذشت 9 سال، هنوز یادآوری آن روز، داغ دلشان را تازه می‌کند.

و 15 آذر 91، یادآور حادثه آتش‌سوزی در کلاس درس دبستان دخترانه «شین‌آباد» استان آذربایجان غربی است؛ آتشی که به جان 29 دانش‌آموز دبستانی افتاد در این میان دو دانش‌آموز بر اثر شدت جراحات فوت کردند.

و اما اکنون؛ اوایل همین ماه بود یعنی آذر 94، که بخاری نفتی کلاس درس مدرسه روستای «قوبوز» هشترود از توابع استان آذربایجان شرقی آتش گرفت؛ این بار معلم کلاس، 8 دانش‌آموزش را سریع از کلاس خارج کرد و خود تلاش کرد بخاری آتش گرفته را از کلاس بیرون ببرد که در این حادثه، دست راست آقا معلم دچار سوختگی شد.

هرچند که این حادثه به خیر گذشت اما به نظر می‌آید آموزش و پرورش در این فصل سال باید برنامه بهتری برای نظارت بر سیستم گرمایشی مدارس داشته باشد.

قاسم احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی چندی پیش، از گرم شدن برخی کلاس‌های مدارس با بخاری هیزمی خبر داد و گفت: در برخی از مدارس کشور، کلاس‌های درس را با بخاری‌های نفتی و یا حتی بخاری‌های هیزمی گرم نگه می‌دارند و باید مراقبت کرد اتفاقات تلخی همچون حادثه شین آباد رخ ندهد.

مرتضی رئیسی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص موضوع استفاده از بخاری‌های هیزمی در برخی مدارس اظهار داشت: استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد در مدارس به هیچ وجه قابل قبول نیست و هیچ مدیر مدرسه‌ای حق استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد را ندارد.

وی از مردم خواست، در صورتی که در مدرسه‌ای از بخاری هیزمی یا غیراستاندارد، استفاده می‌شود، مشخصات آن مدرسه را به ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها اطلاع دهند تا در اسرع وقت بخاری‌های استاندارد جایگزین شده و با مسئولان متخلف برخورد قانونی و جدی شود.

رئیسی با بیان اینکه استفاده از بخاری‌های غیر استاندارد براساس دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش در مدارس ممنوع است، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات لازم توسط دولت به منظور تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی قابل قبول و مطلوب است و به دنبال استاندارد‌های بالاتری همچون تجهیز مدارس کوچک به پکیج و رادیاتور و مدارس بزرگتر به موتورخانه و رادیاتور هستیم.

وی از تجهیز 40 هزار کلاس درس به سیستم حرارت مرکزی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش از لحاظ تأمین بخاری‌های مجاز و استاندارد هیچ مشکل بودجه‌ای ندارد و در حال جمع‌‌آوری بخاری‌های نفتی از سراسر کشور هستیم که البته این موضوع زمان‌بر است و تا چند ماه آینده این مهم اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول