اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان خبر داد

تکمیل و راه‌اندازی هر 3 خط قطار شهری اصفهان تا پنج سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب هیئت مدیره قطار شهری برای تکمیل و راه‌اندازی هر سه خط متروی اصفهان طی برنامه پنج ساله خبر داد.

تکمیل و راه‌اندازی هر 3 خط قطار شهری اصفهان تا پنج سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی صبح امروز در صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدا ضمن اشاره به اجتماع عظیم میلیونی شیعیان از 50 کشور دنیا در همایش اربعین حسینی، گفت: این حضور باشکوه برگ زرینی بر افتخارات شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) است.

وی حضور نزدیک به 26 میلیون نفر در مدت زمان 10 روزه در کربلای معلا را با فاجعه منا و حضور 2 میلیون زائر بیت‌الله الحرام مقایسه کرد و باردیگر با یادآوری کشتار هفت هزار حاجی بیگناه بر عدم توانایی و عدم کفایت خاندان بیت خبیث آل‌سعود تاکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به 28 صفر و رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: سلسله خبیث آل‌سعود در راستای امرای کثیف و خبیث بنی‌امیه زمان اهل‌بیت(ع) هستند که با جنایات و توطئه‌های خود، خون به جگر آل‌الله کردند و امروز نیز بر همان طریق حرکت می‌‌کنند.

وی با تاکید بر هفته معلولین از 12 تا 17 آذر ماه، باردیگر به شهرداری به منظور بهسازی و مناسب‌سازی سطوح شهری برای عبور و مرو معلولین و جانبازان تذکر داد و گفت: اقدامات مناسب به منظور استفاده قشر معلولین و جانبازان جامعه از خدمت شهری ضروری است که منطقه چهار شهرداری اصفهان عملکرد خوبی داشته‌است.

امینی به روز وقف اشاره داشت و خاطر نشان کرد: وقف، سنت حسنه و صدقه جاریه‌ای است که به زمان صدر اسلام و رسول مکرم اسلام(ص) برمی‌گردد، ترویج و ترغیب این فرهنگ پسندیده در تمامی سطوح جامعه از الزامات است.

وی روز 16آذر، روز دانشجو را روز ایستادگی دانشجویان انقلابی در برابر رژیم منحوس و ستم‌شاهی پهلوی و استبداد دانست و عنوان کرد: تداوم روحیه استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی دانشجویان در مجامع علمی و آموزشی ضرورت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به مبحث قطار شهری اشاره داشت و ابراز کرد: در شورای سازمان قطار شهری، برنامه‌ای که در هیئت مدیره مورد تاکید قرار گرفت، تکمیل و راه‌اندازی هر سه خط قطار شهری طی برنامه‌‌ای پنج ساله است.

وی از تکمیل خط یک مترو اصفهان تا نیمه اول سال 95 و مشارکت بیشتر بخش خصوصی به منظور تسریع در ایجاد ایستگاه‌های قطار شهری خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 9 رام یعنی 45 واگن قطار شهری خریداری شده‌است، همچنین ساعت کارکرد قطار شهری برای ارائه خدمات از سه ساعت به چهار ساعت افزایش یافته‌است.

امینی خط سوم قطار شهری را نسبت به خط دوم مترو دارای معضلات کمتری دانست و اذعان کرد: چه بسا خط سوم قطار شهری زودتر از خط دوم راه‌اندازی شود.

وی به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور یکی از نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب اسلامی ایران با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد.

 امینی ادامه داد: گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غرب‌زدگی از جمله اهداف این شورا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان پیرامون بحث نما و پوشش کارگاه‌های ساختمانی در سطح شهر یادآور شد: با توجه به تعدّد کارگاه‌های قطار شهری در شهر لازم است که برنامه‌ریزی لازم جهت پوشش محیط‌های کارگاهی قطار شهری خصوصا در چهارباغ با همکاری سازمان زیباسازی انجام شود و با تهیه طرح‌ها و دیوارنگاره‌های متناسب با محیط شهری خصوصا برای ایام عید نوروز شکل و منظر شهری در این نقاط اصلاح و زیباسازی شود.

انتهای پیام/63059/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول