اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امید‌ها برای یافتن 4 مفقود حادثه سقوط مینی‌بوس حامل زائران کربلا تا 48 ساعت دیگر

قبور جان‌باختگان حادثه سقوط مینی‌بوس به دره وانا محور هراز، در روستای جزین فریدونکنار حفر شده و با امید‌ برای یافتن چهار مفقود حادثه تا 48 ساعت دیگر همچنان تلاش‌ها ادامه دارد.

امید‌ها برای یافتن 4 مفقود حادثه سقوط مینی‌بوس حامل زائران کربلا تا 48 ساعت دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده کربلا در محور هراز منطقه وانا هر لحظه غم‌انگیز‌تر شده و پرده جدیدتری از این قصه پرغصه رو می‌شود.

ظهر چهارشنبه مصادف با اربعین حسینی، 18 مسافر مینی‌بوس کربلایی‌های روستای جزین بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار با قرار گرفتن در محور هراز از مسیر تهران به آمل فقط لحظاتی با به‌جا آوردن فریضه الهی نماز ظهر و عصر فاصله داشتند و ناگهان خودرو از ناحیه لاستیک‌های عقب سر خورده و با برخورد به سنگ‌چین‌های کنار جاده به اعماق دره وانا سقوط کرد.

 

 

همین کافی بود تا تیتر پشت تیتر، عکس پشت عکس، اشک پشت اشک، آه پشت آه و خلاصه دنیا برای فریدونکناری‌ها تیره و تار شود، چراکه در دقایق اولیه مخابره خبر هیچ گزارش از سرنوشت 18 مسافر مرد مینی‌بوس کربلایی‌ها در دسترس نبود.

مینی‌بوس که به ته دره می‌رفت، چند مسافر در میانه از مینی‌بوس پرت شدند، چند ثانیه کافی بود تا در لحظات ابتدایی هفت زائر حسینی ملکوتی شوند و البته یکی دیگر از آنها نیز در بیمارستان جان‌باخت. 

شدت جراحات وارده آنقدر بالا بود که جان‌باختگان حادثه را درهم کوبیده بود و آب رودخانه هراز نیز پنج تن از آنها را با خود برد.

 

 

حال با گذشت بیش از 30 ساعت از این حادثه غم‌انگیز جسد یک تن پیدا شده و البته همچنان چهار تن دیگر مفقود هستند، کربلایی فریدون کاظمی، کربلایی زلف‌علی محمودی، کربلایی صمد نیک‌زاد و کربلایی مرتضی کاظمی. 

تلاش‌ها برای یافتن این مفقودان با جدیت ادامه دارد اما تاکنون خبری از این عزیزان در دست نیست.

* از پیکر 4 زائر فریدونکناری حادثه دلخراش هراز بی‌خبریم

سرپرست فرمانداری فریدونکنار در گفت‌وگو با فارس، گفت: در این حادثه دلخراش هشت نفر را از دست دادیم که در تشریح اسامی این افراد باید از مهران زابلی، سیدیوسف تقوایی، حسن و محمد کاظمی، حسن آغاسی‌پور و شمس‌الله، پرویز و مهدی نیک‌زاد نام برد.

مهرداد ابراهیمی با بیان اینکه هنوز چهار تن در لیست مفقودان هستند، تصریح کرد: هیچ خبری از فریدون کاظمی، زلف‌علی محمودی، صمد نیک‌زاد و مرتضی کاظمی در دست نیست اما جست‌وجو برای تفحص آنها با جدیت ادامه دارد.

 

 

* قهرمان کشتی ایران نیز در جمع زائران بود

کربلایی مهران زابلی ورزشکار آملی نیز بر اثر این حادثه به دیار باقی شتافت و پیکر این پهلوان و قهرمان ارزنده کشتی فرنگی کشور ساعاتی قبل روی دستان پرمهر و متواضع آملی‌ها تشییع و در روستای عالی‌کلای این شهرستان خاک‌سپاری شد.

* دیدار امام جمعه فریدونکنار با خانواده‌‎های داغدار جزین

امام جمعه فریدونکنار با حضور در مسجد روستای جزین از نزدیک با خانواده‌های داغدار این روستا که سرپرستان خانواده‌های خود را در حادثه دلخراش روز گذشته از دست دادند، دیدار کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در این برنامه با ابراز هم‌دردی با خانواده‌های عزادار جزین فریدونکنار برای جان‌باختگان علو درجات و برای بازماندگان صبر را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

وی در این دیدار از نزدیک با خانواده‌های نیک‌زاد، مهدی‌زاده، کاظمی، اصغری، آغاسی‌پور، الهی، مهدوی و مهدی‌زاده دیدار کرد و پای درددل‌های آنها نشست.

 

 

* 6 تن مجروح و 12 نفر جان دادند

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان نیز در گفت‌وگو با فارس، گفت: این سانحه ساعت 13:40 دقیقه چهارشنبه در کیلومتر 65 محور مواصلاتی هراز اتفاق افتاد و در آن خودروی مینی‌بوس حامل مسافران به دره‌ای در منطقه وانا سقوط کرد.

علی نوری‌پور با اشاره به فعالیت پلیس‌راه، نیروی انتظامی، راهداران، نیروهای مردمی، جمعیت هلال‌احمر و آتش‌نشانی در این حادثه، ادامه داد: از بین 18 سرنشین این خودروی عمومی، شش تن مجروح شده و 12 تن جان دادند. 

وی اظهار کرد: هم‌اکنون عملیات جست‌وجو برای یافتن مفقودان این حادثه دلخراش در رودخانه خروشان هراز ادامه دارد.

* عزم ماهی‌گیران و دهیاران برای پیدا کردن مفقودان

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل نیز در گفت‌وگو با فارس، از به‌کارگیری 25 ماهی‌گیر و دهیار بخش لاریجان مازندران برای پیوستن به تیم جست‌وجوی مفقودان حادثه سقوط مینی‌بوس در رودخانه هراز خبر داد.

جمشید نیک‌زاد با اشاره به اینکه عملیات تجسس در منطقه پنج‌آب حدود 15 کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه آغاز شده و در این بین جسد یکی از جان‌باختگان صبح امروز از رودخانه خارج شد، تصریح کرد: هم‌اکنون 10 دهیار و 15 ماهی‌گیر برای کمک به عوامل جست‌وجو به این جمع اضافه شدند.

وی با اشاره به خروشان بودن رودخانه هراز، وجود ریشه‌ها و تنه درختان قطور به همراه سرعت بالای آب، ادامه داد: استفاده از امکانات و افراد بومی می‌تواند سرعت یافتن مفقودان را افزایش دهد.

 

 

* 8 کشته، 4 مفقود و 6 مجروح؛ آمار نهایی حادثه دلخراش هراز

محمد مقدس رئیس سازمان آرامستان شهرداری آمل نیز در گفت‌وگو با فارس، گفت: تاکنون هشت جسد از جان‌باختگان حادثه سقوط مینی‌بوس حامل زائران کربلا در محور هراز تحویل سردخانه شهرستان امام‌زاده عبدالله (ع) شد.

* 10 قبر در روستای جزین فریدونکنار حفر شد

رئیس شورای اسلامی روستای جزین بخش مرکزی فریدونکنار نیز در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: 10 قبر در روستای جزین فریدونکنار حفر شده که با امید برای یافتن چهار مفقود حادثه تا 48 ساعت دیگر، خانواده‌های متوفیان برای تشییع عزیزان خود صبوری می‌کنند.

علی نیک‌زاد گفت: این قبر‌ها در جوار سقانفار روستای جزین حفر شد و در حال انجام تشریفات اولیه برای برگزاری مراسم و وداعی باشکوه با کربلایی‌های ملکوتی هستیم.

==================

گزارش از محمدرضا احمدی‌آسور

==================

انتهای پیام/86022/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول