اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور زنان در صداوسیما:

سهمیه‌بندی جنسیتی مجلس خلاف عدالت است

مشاور امور زنان در صداوسیما گفت: اگر همه نمایندگان زن باشند منع قانونی ندارد، اما با بحث سهمیه‌بندی که مطرح می‌کنند یعنی کسی که رأی پایین هم بیاورد باز هم به مجلس راه پیدا کند، این خلاف عدالت نیست؟

سهمیه‌بندی جنسیتی مجلس خلاف عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پروین سلیحی ظهر امروز در کنگره ملی شهیده طیبه واعظی و 260 شهیده زن استان اصفهان اظهار کرد: امروز استکباری‌ترین کشورها شعار آزادی می‌دهند و با شعار حقوق بشر بازیچه سیاسیونی است که از هر جنایتی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: با شعارهای فریبنده دفاع از حقوق زنان را دیکته می‌کنند. در حالی که در هیچ مکتبی جایگاهی که در اسلام نسبت به زن وجود دارد را نمی‌بینید و در همین مراسم مادران و همسران شهدا زنانی هستند که در هیچ جای دنیا مانندشان پیدا نمی‌شود.

مشاور امور زنان در صدا و سیما ادامه داد: زنان ما با حفظ ارزش‌ها در اجتماع حضور پیدا می‌کنند و از طرفی وظیفه مادری و همسری را نیز رعایت می‌کنند، البته باید بگویم نتوانسته‌ایم قوانین را با الگو تطبیق دهیم.

سلیحی تاکید کرد: به نظر من اولویت اشتغال با مردان است و زمانی به اشتغال خانم‌ها می‌رسیم که مشکل بیکاری آقایان حل شود.

وی با اشاره به حضور زنان در مجلس گفت: اگر همه نمایندگان زن باشند منع قانونی ندارد، اما با بحث سهمیه‌بندی که مطرح می‌کنند یعنی کسانی که رأی پایین هم بیاورند باز هم به مجلس راه پیدا کنند، این خلاف عدالت نیست؟

مشاور امور زنان در صداوسیما در پایان با اشاره به خاطره‌ای از نگاه حضرت امام خمینی به حضور بانوان در انقلاب گفت: عکسی را به خدمت امام (ره) بردند که خیل عظیمی از زنان در راهپیمایی‌های انقلاب را نمایان می‌کرد که امام از بابت حضور بانوان در این فعالیت‌ها ابراز خوشحالی کرده بودند.

انتهای پیام/63064/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول