اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ابراز خرسندی اپوزیسیون ونزوئلا از پیروزی «ماکری» در انتخابات آرژانتین

اپوزیسیون ونزوئلا پیروزی «مائوریسیو ماکری» در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین را تبریک گفته و اعلام کرد که پیروزی اپوزیسیون در انتخابات آرژانتین الهام بخش پیروزی اپوزیسیون در انتخابات پارلمانی ونزوئلا نیز است.

ابراز خرسندی اپوزیسیون ونزوئلا از پیروزی «ماکری» در انتخابات آرژانتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال اونیورسال»، اپوزیسیون ونزوئلا روز گذشته ضمن تبریک پیروزی «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین در انتخابات این کشور، پیروی وی را شگونی برای راستگرایان در انتخابات مجلس ونزوئلا دانست.

«خسوس چوئو تورآلبا» دبیر اجرایی اپوزیسیون ونزوئلا در این رابطه عنوان کرد: ما درود خود را به سوی «ماکری» می‌فرستیم و اطمینان خاطر داریم که در ونزوئلا و در جریان انتخابات مجلس این کشور در 6 دسامبر (15 آذر) نیز اتفاقی مشابه خواهد افتاد.

وی در ادامه سکوت دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در قبال پیروزی «ماکری» در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین را یک امر غیرعادی تلقی کرد و افزود: اپوزیسیون ونزوئلا به مردم آرژانتین تبریک می‌گوید و به خوبی می‌داند آنچه که در این کشور در حال روی دادن است، برای مردم ونزوئلا نیز الهام‌بخش خواهد بود.

«مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون آرژانتین در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه با پیشی گرفتن از «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم، به عنوان رئیس‌جمهور جدید آرژانتین انتخاب شد، در اولین اظهارنظر خود در این سمت اعلام کرد که در اجلاس آتی کشورهای عضور بازار مشترک جنوب (مرکوسور) خواستار تحریم ونزوئلا به جرم آزار رساندن به راست‌گرایان در این کشور خواهد شد.

«ماکری» همچنین پیشنهاد اخراج ونزوئلا از «مرکوسور» را نیز مطرح کرد.

رئیس‌جمهور جدید آرژانتین در نخستین سخنرانی خود از «لئوپالدو لوپز» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز حمایت کرد و حکم زندان «آنتونیو لدزما» شهردار «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا را ناعادلانه خواند؛ «لدزما» در ماه فوریه (بهمن) به جرم توطئه علیه دولت «مادورو» دستگیر شد.

اپوزیسیون ونزوئلا در پایان ابراز امیدواری کرد که آرژانتین دموکرات جدید به همراه برزیل، پاراگوئه و اوروگوئه در چارچوب سازمان‌هایی همچون «مرکوسور»، اتحادیه کشورهای جنوب (اوناسور) و سازمان کشورهای آمریکایی نقش مهمی در منطقه آمریکای لاتین ایفا کند.

به گزارش فارس، با پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین «مائوریسیو ماکری» از سوی حزب راستگرای «تغییر می‌دهیم» با کسب 51.42 درصد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین شد و «دنیل سیولی» از سوی حزب «جبهه برای پیروزی» نیز با کسب 48.58 درصد از آرای مردمی در جایگاه دوم ایستاد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول