اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیرکل اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی:

«اوناسور» به دنبال تضمین شفافیت در انتخابات مجلس ونزوئلاست

دبیرکل اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی گفت: اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی «اوناسور» به دنبال تضمین شفافیت انتخابات مجلس ونزوئلاست.

«اوناسور» به دنبال تضمین شفافیت در انتخابات مجلس ونزوئلاست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «ارنستو سامپر» دبیرکل اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) روز گذشته اعلام کرد که هیئت ناظران انتخاباتی «اوناسور» به دنبال تضمین شفافیت انتخابات مجلس ونزوئلا می‌باشد.

وی در این رابطه عنوان کرد: ما به اینجا آمده‌ایم تا ونزوئلا انتخابات خوب و شفافی را پشت سر بگذارد و نتایج این انتخابات به عنوان مدرکی دال بر وجود دموکراسی در این کشور برای همگان قابل پذیرش باشد.

«سامپر» روز گذشته همچنین «لئونل فرناندز» رئیس‌جمهور سابق جمهوری دومینیکن و «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور را در صدر هیئتی برای نظارت بر انتخابات مجلس ونزوئلا در مقر شورای ملی انتخابات این کشور منصوب کرد.

دبیرکل «اوناسور» در ادامه خاطرنشان کرد که این اتحادیه از پیشرفت دموکراسی در ونزوئلا از طریق انجام انتخابات مختلف در این کشور حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: 50 عضو هیئت ناظران انتخاباتی «اوناسور» طی روزهای آتی وارد ونزوئلا خواهند شد و در زمان برگزاری انتخابات مجلس در سراسر این کشور حضور خواهند داشت.

از سوی دیگر «لئونل فرناندز» که عنوان فرستاده ویژه «اوناسور» به ونزوئلا را یدک می‌کشد، روز گذشته وارد این کشور شد؛ وی در زمان ورود به ونزوئلا عنوان کرد: حضور من در این کشور می‌تواند موجب تقویت روابط دوجانبه بین جمهوری دومینیکن و ونزوئلا شود.

پس از تعیین هیئت ناظران انتخاباتی «اوناسور» در ونزوئلا، «سامپر» و دیگر اعضای این هیئت با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور تشکیل جلسه دادند؛ این گروه همچنین اعلام کردند که با رهبران اپوزیسیون ونزوئلا نیز دیدار خواهند کرد.

در 5 نوامبر (14 آبان) وزرای امور خارجه کشورهای عضو «اوناسور» با تشکیل یک هیئت برای نظارت بر انتخابات مجلس ونزوئلا موافقت کردند.

بیش از 19 میلیون نفر از مردم ونزوئلا در تاریخ 6 دسامبر (15 آذر) برای تعیین 167 نماینده مجلس این کشور به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول