اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور:

زنانی که پیشرفت می‌خواهند باید خلاق و کارآفرین باشند

مشاور وزیر کشور گفت: زنان اگر می‌خواهند به پیشرفتی دست یابند از خود آغاز کرده و ایده‌های کارآفرینی و تولید ثروت داشته باشند.

زنانی که پیشرفت می‌خواهند باید خلاق و کارآفرین باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فهیمه فرهمندپور در حاشیه نشست با بانوان نخبه استان خوزستان امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشتغال ما باید اشتغال با توجیه زنانه باشد نه رقابت با کار مردانه و این امر موجب استقبال نکردن زنان از کار نیمه وقت شده است.

وی افزود: زنی که بتواند توانایی‌های خود را شناسایی کرده و مسئولیت‌های اجتماعی خود را درک کند قطعا از سلامت و بهداشت روانی بالایی برخوردار است.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه در میان زنان خانه دار ما آمار بالای افسردگی و در میان زنان شاغل آمار بالای فرسودگی مشاهده می‌شود اضافه کرد: یکی از موارد شایع در بین زنان افسردگی بوده و این حس به دلیل احساس مفید واقع نبودن در جامعه و نداشتن برنامه و اعتماد به نفس در آنها رو به افزایش است.

فرهمندپور با بیان اینکه کار نیمه وقت زنان از زمان دولت‌های قبل تاکنون مطرح بوده و این طرح هنوز به صورت جدی جا نیفتاده است خاطرنشان کرد: علت این امر خود زنان هستند و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دولت تنها هماهنگ‌کننده، بسترساز و تسهیل‌کننده مسیر برای پیشرفت بانوان است و زنان اگر می‌خواهند به پیشرفتی دست یابند باید از خود آغاز کرده و ایده‌های کارآفرینی و تولید ثروت داشته باشند.

وی، زنان شاغل را آن دسته که بهترین مدیریت زمان و خانه را دارند، دانست و گفت: فعالیت‌های مدنی و خیریه‌ای ما باید در مسیر صحیح قرار بگیرد و تنها از دولت انتظار نداشته باشیم.

فرهمندپور در پایان بیان کرد: در همه حوزه‌ها تنها نباید دولت به ما کمک کند بلکه امور را مردمی به پیش برد.

انتهای پیام/72001/گ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول