اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون بهداشت وزیر بهداشت مطرح کرد

لزوم همکاری بین بخشی برای رفع مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه به تنهایی نمی‌توان مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی را رفع کرد، گفت: حمایت اجتماعی در جهت توانمندسازی این افراد لازم است.

لزوم همکاری بین بخشی برای رفع مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، علی اکبر سیاری در حاشیه بازدید از دو مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: در گفت‌وگویی که با معتادان مرکز واقع در میدان شوش، داشتم، متوجه شدم که آنها افرادی بیکار و کارتن خواب هستند.

وی با بیان اینکه خدماتی که در این مرکز به معتادان ارائه شده، توسط بخش خصوصی و با نظارت دانشگاه بود، اظهار داشت: در این مرکز یک پزشک و چهار پرسنل حضور داشتند که به معتادان غذای رایگان، داروی متادون و مراقبت‌های پزشکی ارائه می‌کردند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ابراز تأثر و تأسف از وجود آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: عمده این افراد معتاد، بیکار، نیازمند و برخی از آنها نیز مبتلا به بیماری ایدز هستند و جامعه نیز به این افراد، بی‌تفاوت هستند اما آنها این مشکلات را به جامعه منتقل می‌کنند.

وی افزود: افرادی که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند به حمایت‌های اجتماعی و اشتغال نیاز دارند و وزارت بهداشت نمی‌تواند به تنهایی مشکلات آنها را برطرف کند.

سیاری با اشاره به بازدید از مرکز کاهش آسیب‌ های زنان واقع در منطقه خاک سفید تهرانپارس، خاطرنشان کرد: این مرکز بیش از 300 مراجعه کننده دارد که عمدتاً زنان معتاد و دارای رفتارهای پرخطر جنسی هستند.

وی ادامه داد: تعداد بسیار اندکی از زنان مراجعه کننده به این مرکز به بیماری ایدز مبتلا بودند و تعدادی دیگر از مراجعان از متادون رایگانی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، استفاده می‌کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در این مرکز همچنین به مراجعان، خدمات معاینه بهداشتی ، دارو و آموزش‌های لازم در جهت پیشگیری ارائه می‌شود.

سیاری به مناسب بودن ارائه خدمات بهداشتی به آنها اشاره کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی، آنها به حمایت اجتماعی در جهت توانمندی و در نهایت به داشتن شغل نیاز دارند که امیدوارم جامعه از احساس بی‌تفاوتی بیرون آید و نهادها و سازمان‌های درگیر مانند وزارت رفاه، شهرداری، وزارت بهداشت و انجمن‌های مردم نهاد با یک همکاری مناسب، این افراد را توانمند کنند.

وی با بیان اینکه در برخورد با معتادان می‌توان با دو نوع نگاه با آنها مواجه شد، افزود: ابتدا باید توجه داشت که آنها انسان هستند و نگاه دوم اینکه اینها افرادی هستند که به حمایت نیاز دارند و اگر دید انسانیت و حمایت طلبی را جدی بگیریم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: با تهدید و برخورد فیزیکی آسیب‌های اجتماعی کاهش نخواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول