اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی البرز:

اقتصاد مقاومتی در صورت مشارکت همه آحاد جامعه در تولید ثروت نقش‌آفرین می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که با برنامه‌ریزی صحیح بر طبق آمایش سرزمین همه مردم و بخش‌های اقتصادی اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و تعاونی در تولید ثروت نقش‌آفرین شوند.

اقتصاد مقاومتی در صورت مشارکت همه آحاد جامعه در تولید ثروت نقش‌آفرین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، حسین میررجبی افزود: استفاده صحیح از منابع آب و خاک در چارچوب طرح‌های آمایش سرزمین در جهت منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اگر در برنامه‌ریزی‌های کلان و منطقه‌ای با هدف توسعه از نوع پایدار در چارچوب طرح‌های آمایش از سرزمین خود استفاده کنیم نوعی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

این مسئول دست یافتن به توسعه پایدار را از نتایج قابل پیش‌بینی اقتصاد مقاومتی همراه با آمایش و ارزیابی سرزمین برشمرد که در این راه باید همه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور با برنامه‌ریزی صحیح در قالب طرح‌های مدون فعال شود.

میررجبی گفت: توصیه و تاکید مقام معظم رهبری بر رویکرد اقتصاد مقاومتی بر ما این نکته را رهنمون می‌سازد که از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در جای جای کشور برای تولید ثروت استفاده کنیم.

وی گفت: کشور ما در عرصه‌های اقتصادی و جغرافیایی مزیت‌ها و استعدادهای سرشار معنوی، مادی، ذخائر، منابع غنی و متنوع دارد و باید از همه این فرصت‌ها استفاده بهینه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که همه مردم اعم از شهری، روستایی و عشایری و تمام بخش‌های اقتصادی اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و همه مکان‌های اقتصادی در سراسر کشور مورد توجه باشد.

وی گفت: خوشبختانه همه این موارد در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد دانش بنیان و نوآوری، رشد بهره‌وری، افزایش رقابت‌پذیری اقتصاد و ظرفیت و قابلیت‌های متنوع جغرافیایی و مزیت‌های مناطق کشور تاکید شده است.

تدوین برنامه ششم توسعه با توجه به جغرافیای سرزمین از اولویت‌های مهم توسط میررجبی اعلام شد و افزود: مزیت‌های متنوع برای ایجاد قطب‌های توسعه در مناطق مختلف سرزمین وجود دارد و برای بهره‌مندی از این مزیت‌ها باید به همه جغرافیای کشور و ظرفیت آن توجه کنیم.

انتهای پیام/2302/ک/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول