اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبری «بازگشت لوک خوش‌شانس» مطرح شد

تولید و آغاز اکران نخستین فیلم سینمایی تمام اصفهانی

نخستین فیلم سینمایی تمام اصفهانی با عنوان «بازگشت لوک خوش‌شانس» به همت بخش خصوصی در اصفهان تولید شد و به روی پرده می‌رود.

تولید و آغاز اکران نخستین فیلم سینمایی تمام اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قدرت‌الله ایزدی معروف به رشید، ظهر امروز در نشست خبری آغاز اکران فیلم سینمایی «بازگشت لوک خوش‌شانس» که با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد، با بیان این که هنرمندان پایتخت اجازه نمی‌دهند شهرستانی‌ها در مقابل آن‌ها برتر شوند، افزود: در پایتخت هنرمندان اصفهان را ارج نمی‌نهند و به تصور اینکه خودشان بالاتر هستند آثار اصفهانی‌ها را نمی‌پسندند.

این هنرمند طناز اصفهانی افزود: من دوست دارم همیشه در نقش طنز بازی کنم و مطمئنم نقش‌های جدی من کاری مورد پسند مخاطب نخواهد بود.

ایزدی خاطر نشان کرد: وقتی می‌بینم مردم در کوچه و خیابان با دیدن من لبخند بر روی لبهایشان شکوفا می‌شود بر خودم می‌بالم که توانسته‌ام لبی را شکوفا کنم و همین موضوع برای من کافی است.

در ادامه این نشست علی اکبر بکتاشیان تهیه کننده فیلم سینمایی «لوک خوش‌شانس» با بیان اینکه تولید این کار با نام مقدس حضرت ابوالفضل علیه‌السلام آغاز شده است، اظهار کرد: از این مقام شامخ استمداد طلبیدیم تا تولید این فیلم را به بهترین نحو به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران و عوامل اجرایی با همبستگی و وحدت دست به دست هم دادند تا اثری فاخر و شایسته از اصفهان تولید کرده و به نمایش درآورند.

بکتاشیان ادامه داد: این اثر حاصل تلاش گروهی از هنرمندان سینمایی است که کاری مستقل را تولید کردند و بخش خصوصی در این عرصه به آن‌ها کمک کرده است.

 تهیه کننده فیلم سینمایی «بازگشت لوک خوش‌شانس» گفت: در ابتدای ساخت فیلم شبکه دو با طرح سریال موافقت کرد اما هنگام پایان تولید عنوان کرد که ما بودجه‌ای برای اکران این فیلم در شبکه‌های تلویزیونی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: این اثر حاصل کار هنری هنرمندان اصفهانی و تهرانی است که در استودیویی سینمایی اصفهان تولید شده و برای تولید این فیلم 20 نفر سرمایه‌گذار وارد کار شدند که 15 نفر از آن‌ها شاغل و دیگران از عوامل فیلم بودند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بازگشت لوک خوش‌شانس» با بیان اینکه این اولین مجموعه‌ای است که عوامل پروژه و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به اتفاق یکدیگر وارد کار شده‌اند، خاطر نشان کرد: شهرهای رشت، انزلی و فولادشهر «بازگشت لوک خوش‌شانس» را در سینماهای شهرشان به نظاره نشسته‌اند و شهرهای اصفهان و تهران و چندین شهر دیگر نیز اکران این فیلم را از 20 آبان ماه آغاز می‌کنند.

مسعود کچویی سازنده استودیو شهر اصفهان و یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم با بیان اینکه هنرمندان در حدود یکسال و نیم در این استودیو مشغول فعالیت بودند، اظهار کرد: این استودیو با 425 متر مربع عرض و ارتفاع 5/7 متر مربع به همراه یک استودیو کوچک 500 متری آماده ارائه خدمات برای ساخت فیلم‌هایی است که در اصفهان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این استودیو با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان ساخته شده است، تصریح کرد: مکانی در اصفهان برای تولید آثار هنری سینمایی در این حجم و اندازه وجود ندارد و این اولین مکان برای تولید فیلم‌های سینمایی در اصفهان است.

در ادامه این نشست امیر اسلامی مدیر صدابرداری این پروژه با بیان اینکه فیلم «لوک خوش‌شانس» اثری ارزنده و فاخر است، اظهار کرد: بسیار خوشحال شدم که پوستر این فیلم را در اکثر مکان‌های تهران دیدم و خوشنود شدم از اینکه اثری شایسته به نام اصفهان و برای تمام شهرهای ایران به اکران درآمده است.

وی ابراز داشت: اکنون بسترسازی آن فراهم شده است تا آثار بیشتری در اصفهان تولید و به روی پرده سینما برود و این اثر می‌تواند الگویی برای آثار ارزشمند دیگر باشد.

اسلامی تأکید کرد: ما باید ثابت کنیم که هنرمندان اصفهانی می‌توانند جزو بهترین‌ها باشند و آثار ارزنده‌ای را خلق کنند.

مدیر صدابرداری با بیان اینکه این فیلم، اولین فیلم مستقل اصفهان است، اذعان داشت: از مسئولان درخواست می‌شود تا مجوز اکران برای آثار دیگر در اختیار هنرمندان قرار دهند تا با ارائه فیلم‌های مطلوب بار دیگر اصفهان زیبا را به شهرهای دیگر معرفی کنند.

وی همبستگی عوامل را یکی از عوامل موفقیت این فیلم دانست و افزود: اصفهان ظرفیت خوبی به لحاظ تخصص، سرمایه‌گذاری و لوکیشن‌ها دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه برخی از عوامل هنری بسیار عالی هستند، تصریح کرد: شایسته نیست که در حقشان اجحاف شود و مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار بگیرند.

در ادامه حمید محمدی مدیر تولید فیلم سینمایی «لوک خوش‌شانس» با بیان اینکه 40 روز با این پروژه درگیر بوده‌ایم، اظهار داشت: 150 تا 180 نفر از عوامل در بیرون از شهر در یک فضای بیابانی با شرایط و امکانات محدود توانستند اولین فیلم سینمایی اصفهان را به روی پرده نقره‌ای سینما بنشانند.

محمدی بیان کرد: فیلمی که تولید شد با تلاش و زحمت جمعی هنرمندان به بار نشست.

وی با اشاره به گریم بسیار خوب این فیلم بر روی عوامل بیان کرد: رضا سعیدی گریمور خوب این فیلم در حال حاضر در سفر شیراز هستند و جا دارد که از ایشان تشکر و قدردانی شود.

 محمدی تصریح کرد: باید در اصفهان زمینی برای تولید فیلم‌ها و لوکیشن‌ها اختصاص داده شود تا هنرمندان اصفهانی از این لحاظ در مضیقه نباشند.

وی اضافه کرد: در اصفهان وجود یک دکور مطلوب و ایده آل ضروری است و ای کاش مسئولان، فضایی را برای این کار در نظر بگیرند تا برای تولید فیلم‌ها جذب حداکثری داشته باشیم.

در ادامه مجید کاشی‌فروشان؛ کارگردان این فیلم با بیان اینکه 450 میلیون تومان برای این فیلم هزینه شده است، اظهار داشت: امید است که با تبلیغات درست این هزینه به عوامل برگردد چرا که بسیاری از عوامل از سرمایه‌گذاران این فیلم بودند.

وی ادامه داد: با این حجم کار و با این تعداد بازیگر تولید این فیلم اثری بی‌نظیر است.

کاشی‌فروشان با بیان اینکه این فیلم اکنون در شهر رشت به مدت دو روز یک میلیون و نیم میلیون فروش داشته است، بیان کرد: طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده از مردم رشت 90 درصد مخاطبان از فیلم راضی بودند و امید است با اکران این در تمامی شهرهای ایران به فروش خوبی دست پیدا کنیم.

کارگردان «بازگشت لوک خوش‌شانس» تصریح کرد: این فیلم 120 بازیگر داشته و در 20 آبان ماه در سینمای ساحل و سپاهان در شهر اصفهان به روی پرده می‌رود.

وی تأکید کرد: اصفهان ظرفیت این را دارد که به بزرگترین قطب سینمایی کشور تبدیل شود و این موضوع عملی نمی‌شود مگر به همت همه هنرمندان و سرمایه‌گذاران هنری که در این عرصه وارد شوند و نشان دهند که می‌توانند از پایتخت‌نشین‌ها پیشی بگیرند.

انتهای پیام/63057/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول