اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت موسسه نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان و استانداری اصفهان

سی‌وهشتمین سالگرد شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی برگزار شد

همایش نکوداشت مقام حاج‌آقا مصطفی خمینی به مناسب سی و هشتمین سالگرد شهادت وی شامگاه چهارشنبه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی و به همت موسسه نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان و استانداری اصفهان برگزار شد.

سی‌وهشتمین سالگرد شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همایش نکوداشت مقام حاج‌آقا مصطفی خمینی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد شهادت وی شامگاه چهارشنبه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی و به همت موسسه نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان و استانداری اصفهان برگزار شد.

حجت‌الله علی کمساری در این همایش گفت: حاج‌آقا مصطفی فیلسوف، فقیه و عالم بلندمرتبه‌ای بود که شهادت وی نقطه عطفی در جریان انقلاب بود و این اتفاق در سال 56 موجب ایجاد امواج خروشان انقلاب شد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان در ادامه با تأکید بر مظلوم و مهجور بودن شخصیت مصطفی خمینی در تاریخ انقلاب افزود: این اولین جلسه‌ای در این 38 سال در استان اصفهان است که به مناسبت سالگرد شهادت وی برگزار می‌شود و حتی همسر امام (ره) نیز بعضاً گله می‌کردند که چرا اسمی از حاج‌آقا مصطفی در سالگرد شهادت وی برده نمی‌شود.

وی در ادامه برای تداوم این جلسات ابراز امیدواری کرد و گفت: موسسه تنظیم و نشر، امسال برگزاری این جلسه را به عهده گرفته اما صمیمانه از استانداری و شخص استاندار به دلیل حمایت معنوی خود از ترویج افکار امام خمینی (ره) تشکر می‌کنیم.

در ادامه این جلسه کلیپی با محتوای خاطرات همراهان حاج‌آقا مصطفی و خاطرات آن‌ها پخش شد و پس‌ از آن آیت‌الله ناصری سخنانی در مورد شخصیت وی و اثرگذاری فرزند امام در انقلاب سخن گفت.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در شهر یزد در زمانی که جهان گرفتار مسئله سبک زندگی بود امام و افکار وی زندگی به سبک الهی را به جامعه معرفی کرد.

وی در ادامه گفت: ایران اسلامی راه خود را بر اساس افکار امام خمینی(ره) استوار کرده و آن را ادامه می‌دهد. شهید بهشتی مظلوم شهید شد اما امام وی را از مظلومیت خارج کرد اما حاج‌آقا مصطفی مظلوم شهید شد و مظلوم ماند.

امام جمعه یزد ادامه داد: دلیل آن نیز این بود که امام خمینی (ره) نمی‌خواستند از اسم فرزندشان استفاده تبلیغاتی شود و خلوص وی زیر سؤال برود. ایشان همیشه به همسر خود می‌فرمود اگر به فکر مصطفی هستی برایش خیرات بده، نه اینکه طالب ذکر نام وی در تلویزیون باشی.

آیت‌الله ناصری در خاتمه از خاطرات خود با حاج‌آقا مصطفی در سفرهای پیاده از نجف به کربلا سخن گفت و افزود: ثمره شهادت حاج‌آقا مصطفی برای انقلاب بسیار قابل‌توجه بود.

انتهای پیام/63062/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول