اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی انجام شد

برگزاری مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری خراسان شمالی

مراسم تحلیف 22 نفر از کارشناسان رسمی خراسان شمالی با حضور جمعی از مسئولین در محل دادگستری استان برگزار شد.

برگزاری مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، احمدرضا مهرپرور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با اشاره به نقش کارشناسان رسمی دادگستری در کمک به قضات برای تصمیم‌گیری درست، گفت: کارشناسان می‌توانند با تشخیص صحیح و نظریه کارشناسی مناسب اعتماد مردم و قضات را جلب کرده و در صدور رأی عادلانه به قضات کمک کنند.

وی به بروزرسانی اطلاعات، رازداری و امانت‌داری و وفای به عهد را از جمله انتظارات دادگستری از کارشناسان برشمرد و افزود: بزرگ‌ترین آسیب ما در این حوزه ناشی از عدم درک از این تعهدات یا سهل‌انگاری است که اولین صدمه آن در مرحله اول به خود کارشناس وارد می‌شود.

مهرپرور خطاب به کارشناسان دادگستری خاطرنشان کرد: وفای به عهد یک تعهد بین شما و قانون است، که باید در همه مراحل دعوت به کارشناسی، حضور در صحنه و ارائه نتایج به مراجع قضایی آن را سرلوحه خود قرار دهید.

وی همچنین رعایت اصول حرفه‌ای، پای بندی به قوانین و مقررات موجود و توجه به اصل مشورت را از دیگر اصول این حوزه دانست و تصریح کرد: تقوای کارشناسی از اصول حرفه‌ای تا اصول شرعی عامل موفقیت است که کارشناسان رسمی دادگستری باید در همه مراحل به آن پایبند باشند.

مهرپرور اظهار کرد: هر خطایی که در این حوزه انجام شود چهار مسئولیت شرعی، انتظامی، حقوقی و کیفری را ایجاد کرده و اعتماد مردم را سلب خواهد کرد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 162 نفر کارشناس رسمی در کانون داریم که در 22 رشته به عنوان بازوان قوه قضائیه فعالیت می‌کنند و امروز هم 22 نفر از کارشناسان در 12 رشته کار خود را شروع خواهند کرد.

احمد عفتی اظهار داشت: کار کارشناسی در عمل نمود پیدا خواهد کرد و رعایت منشور اخلاق حرفه‌ای در این حوزه اهمیت بسزایی دارد.

وی از همه کارشناسان خواست تا در خصوص صلاحیت‌ها و مکان‌ها دقت لازم را داشته و همانند گذشته تعامل خوبی با قضات داشته باشند.

انتهای پیام /63002/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول