اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

هدف دشمنان ورود خرافات و تهی کردن مراسم عزاداری امام حسین(ع) است

امام جمعه همدان گفت: هدف دشمنان اسلام از ورود خرافات به مراسم عزاداری امام حسین(ع) تهی کردن آئین سوگواری این امام شهید است.

هدف دشمنان ورود خرافات و تهی کردن مراسم عزاداری امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، غیاث‎الدین طه محمدی عصر امروز در جمع نیروهای پایور گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: وحشت دشمنان از موج قیام عاشورا در جهان غیرقابل انکار است.  

وی عنوان کرد: دشمنان دین مبین اسلام همه قدرت خود را برای توقف بسط و گسترش قیام عاشورا در دنیا به کار بسته‌اند، در حالی که شرط دستیابی به آزادگی بیداری همه ملت‌ها از خواب غفلت است.

امام جمعه همدان افزود: درحال حاضر مجمع شیرخوارگان حسینی به یاد شیرخواره مظلوم امام حسین(ع) در 40 کشور دنیا برگزار می‌شود.

طه محمدی تاکید کرد: هدف دشمنان از جلوگیری پرپایی مجمع شیرخوارگان حسینی و صدور مجوز برپایی مراسم قمه‌زنی را خشن جلوه دادن دین مبین اسلام در چشم جهانیان است.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) با قربانی کردن طفل شیرخواره خود در روز عاشورا همه دولت‌های کودک‌کش دنیا را تا همیشه تاریخ رسوا کرده است.

امام جمعه همدان با اشاره به عملکرد مطلوب مردم در انجام وظیفه خود که همان بسترسازی برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: برپایی تکایا و هیئات مذهبی متعدد گواهی بر این گفته است.

طه محمدی با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ عاشورا در همه ایام سال، تصریح کرد: مسئولیت خواص خصوصأ روحانیت شیعه در این میدان سنگین‌تر از سایر اقشار است. 

وی با اشاره به اینکه همه درس‌های مورد نیاز بشریت تا همیشه تاریخ در نهضت خون بار عاشورا نهفته است، افزود: عامل پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس الگوبرداری آنها از قیام امام حسین(ع) بوده است.

طه محمدی ادامه داد: تجزیه و تحلیل درس‌های قیام عاشورا و ارائه آن به عامه مردم توسط خواص ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و ناامنی‌های کنونی در دنیا و منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل درس‌های عاشورا دگرگونی وضعیت کنونی دنیا را به دنبال دارد. 

امام جمعه همدان شخصیت امام حسین (ع) را شخصیتی جهانی دانست و تاکید کرد: امروزه در همه کشورهای دنیا ندای لبیک یا حسین(ع) به گوش می‌رسد.

طه محمدی با اشاره به سیاست جنگ‌طلبانه قدرت‌های جهان خصوصا آمریکا، اضافه کرد: هدف این ابرقدرت‌ها از دنبال کردن این سیاست‌ها اسارت مردم دنیا است، در حالی که فلسفه قیام عاشورا برداشتن بندهای اسارت است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آزادی‌خواهان جهان نظیر ماهاتما گاندی الفبای آزادی را از قیام عاشورا کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/85012/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول