اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برداشت سیب از 9 هزار و 500 هکتار از باغ های مراغه

کاهش 160 هزار تنی تولید سیب در مراغه

مدیر جهادکشاورزی مراغه از برداشت سیب از 9 هزار 500 هکتار از باغ‌های مراغه خبر داد و گفت: امسال به خاطر سرمای دیرس بهاره و تگرگ اول پاییز تولید در این شهرستان به 160 تا 170 هزار تن کاهش یافته است.

کاهش 160 هزار تنی تولید سیب در مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، محمد نریمانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برداشت محصول سیب پاییزه در مراغه از 10 مهر آغاز شده و تا نیمه‌های آبان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سالانه در مراغه 230 تا 250 هزار تن سیب تولید می‌شود، افزود: امسال به خاطر سرمای دیرس بهاره و تگرگ اول پاییز تولید در این شهرستان به 160 تا 170 هزار تن کاهش یافته است.

نریمانی متوسط تولید سیب در باغ‌های مراغه را 25 هزار و 300 کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد و افزود: در منطقه «مردق‌چای» که از مناطق مهم تولید سیب در آذربایجان‌شرقی است، میانگین تولید 40 تن در هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی مراغه پایین بودن قیمت را از دیگر مشکلات باغداران سیب اعلام کرد و افزود: هر کیلوگرم سیب بر روی درخت 12 هزار تا 15 هزار ریال معامله شده است.

نریمانی افزود: از باغ‌های مراغه 26 رقم سیب تابستانه و پاییزه برداشت می‌شود که 95 درصد تولید این شهرستان به دو نوع سیب قرمز و زرد پاییزه اختصاص دارد.

وی افزود: 70 درصد سیب تولید شده در مراغه به خاطر کیفیت، مرغوبیت مناسب و انبارداری زیاد به دیگر استانه‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مراغه 21 هزار هکتار باغ دارد که نیمی از باغ‌های آن به درختان سیب اختصاص دارد.

باغداران مراغه در تولید سیب رتبه اول استان آذربایجان‌شرقی را دارند.

انتهای پیام/60002/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول