اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ثبت خاطرات هفته کودک در دفتر زندگی بچه‌های کرمانی + تصاویر

بچه‌های کرمانی در هفته ملی کودک با حضور در مراکز کانون پرورش فکری، لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را در دفتر زندگی خود ثبت می‌کنند.

ثبت خاطرات هفته کودک در دفتر زندگی بچه‌های کرمانی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بچه‌های کرمانی در هفته ملی کودک با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را سپری می‌کنند.

حال و هوای خوش بچه‌ها در هفته ملی کودک

این روزها اگر سری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کرمان بزنید، بچه‌های قد و نیم‌قدی را می‌بینید که با لباس‌های رنگارنگ از این سو به آن سو می‌روند و هر از گاهی صدای جیغ و دست و هورای آن‌ها به آسمان می‌رود.

کانون پرورش فکری کرمان طی هفته ملی کودک در دو سانس صبحگاهی برای 500 کودک و نوجوان برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

بچه‌ها بر اساس علاقه‌ای که دارند به یکی از غرفه‌های فرهنگی و هنری کانون می‌روند، بعضی به کارگاه سفالگری می‌روند و با دست‌های کوچک‌شان آثار زیبایی را خلق می‌کنند و بعضی دیگر هم در کارگاه خوشنویسی شروع به نوشتن می‌کنند.

این فرشته‌های کوچک در نمازخانه کانون پرورش فکری پای صحبت‌های قصه‌گوها می‌نشینند و با چشمان قشنگ‌شان به قصه‌گوها زل می‌زنند و با دقت به قصه‌ها گوش می‌دهند.

بچه‌ها همچنین در سالن کانون پرورش فکری کرمان به تماشای نمایش شاد و موزیکال «خروس تنبل، روباه جنگل» نشسته و یک‌سری نکات کلیدی مانند هم‌صحبت و همراه نشدن با غریبه‌ها را یاد می‌گیرند.

عده‌ای از کودکان و نوجوانان هم به کارگاه شعرخوانی رفته، شعر می‌شنوند و شعر می‌خوانند و بعضی از بچه‌ها هم به غرفه بازی‌های قرآنی می‌روند و بعضی از پیام‌های اخلاقی را از طریق بازی‌ها می‌آموزند.

اجرای برنامه برای 8 هزار کودک و نوجوان کرمانی

به هر حال آن طور که کانونی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند، حدود 8 هزار کودک و نوجوان کرمانی در جشن هفته ملی کودک شرکت می‌کنند و لحظه‌های شاد و با نشاطی را در دفتر خاطرات زندگی خود ثبت می‌کنند.

اما دبیر اجرایی جشن هفته ملی کودک در استان کرمان به خبرنگار فارس گفت: هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه برگزار می‌شود.

مهدیه عاقبتی بیان داشت: هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در دو سانس برای بچه‌های شرکت‌کننده در جشن هفته ملی کودک به اجرای نمایش شاد و موزیکال «خروس تنبل، روباه جنگل» می‌پردازند.

وی از برپایی غرفه‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، سفال‌گری، نقاشی، کاردستی، پرورش خلاقیت، بازی‌های قرآنی، ادبی و نمایش خلاق همزمان با برپایی جشن هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان خبر داد.

استقبال خوب بچه‌های کرمانی از جشن هفته ملی کودک

عاقبتی درباره نحوه حضور کودکان و نوجوانان در جشن هفته ملی کودک در کرمان ابراز داشت: با هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش، مدیران مدارس و مهدکودک‌ها و بهزیستی استان کرمان انجام دادیم، بچه‌ها از مدارس و مهدکودک‌ها به کانون آمده و از برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی متقاضی برای حضور در جشن هفته ملی کودک در کرمان داشتیم، اما به علت کمبود زمان نتوانستیم به همه تقاضاها پاسخ دهیم.

دنیا با لبخند کودکان زیباست

دبیر اجرایی جشن هفته ملی کودک در استان کرمان ادامه داد: مربیان و مربیان مسئول فرهنگی، ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز پنج‌گانه کانون در شهر کرمان در غرفه‌های برپا شده در جشن هفته ملی کودک دور هم جمع شده‌اند و با ذوق، خلاقیت و ابتکار خود برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها تلاش می‌کنند.

عاقبتی شعار هفته ملی کودک را «دنیا با لبخند کودکان زیباست» اعلام کرد و افزود: آشنایی بچه‌ها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پر کردن اوقات فراغت بچه‌ها و ارائه آموزش‌های غیرمستقیم به آن‌ها از مهم‌ترین اهداف برپایی جشن هفته ملی کودک است.

----------------------------

گزارش از: مهسا حقانیت

----------------------------

انتهای پیام/80019/الف40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول