اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عرضه 30 هزار عنوان اثر در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه

سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه در حالی آغاز به کار کرد که برپایی این نمایشگاه‌ زمینه دسترسی آسان و ارزان مردم به کتاب‌های مورد نیاز را فراهم می‌کند.

عرضه 30 هزار عنوان اثر در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ظهر امروز سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه آغاز به کار کرد و به مدت یک هفته در مجموعه نمایشگاهی مجتمع فرهنگی ارومیه دایر خواهد بود که برپایی نمایشگاه‌های کتاب زمینه دسترسی آسان و ارزان مردم به کتاب‌های مورد نیاز را فراهم می‌کند.

نمایشگاه کتاب به عنوان یک گردهمایی علمی و فرهنگی محسوب می‌شود و زمینه آشنایی با تفکرات نویسندگان و جدیدترین محصولات نشر و کتاب برای اقشار مختلف مردم فراهم می‌شود.

ترویج فرهنگ کتابخوانی و تقویت فرهنگ مطالعه در قرار گرفتن جامعه در مسیر رشد و شکوفایی فرهنگی بسیار تأثیرگذار است و برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه یک رویداد مهم فرهنگی محسوب شده که انتظار می‌رود این گونه برنامه‌ها استمرار داشته‌باشد.

*عرضه 30 هزار عنوان کتاب در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 30 هزار عنوان کتاب در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه از تاریخ 18 مهرماه تا 24 مهرماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر از 9 تا 12 ظهر و در نوبت بعد از ظهر از ساعت 16 تا 20 برگزار  و حدود 30 هزار عنوان کتاب در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های عرضه شده در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه با 30 درصد تخفیف در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، ادامه داد: 10 درصد از تخفیف اختصاص‌یافته از طرف ناشران، 10 درصد از طرف معاونت فرهنگی وزرات ارشاد اسلامی و 10 درصد نیز از محل اعتبارات استانی و از طرف اداره کل ارشاد اسلامی در قالب بن کارت الکترونیکی است.

کریمی با بیان اینکه این نمایشگاه دارای 150 غرفه بوده که از این تعداد 140 غرفه در اختیار ناشران سراسر کشور و 10 غرفه دیگر نیز در اختیار ناشران آذربایجان غربی قرارگرفته، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه امسال برای نخستین بار به صورت سراسری در مجموعه نمایشگاهی مجتمع فرهنگی ارومیه برگزار می‌شود که اخیرا به عنوان فضای نمایشگاهی جدید به نمایشگاه‌های استان اضافه شده‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال رقمی در جهت تکمیل و تجهیز مجتمع نمایشگاهی ارومیه در نظر گرفته‌شد که در این راستا مجموعه جدید نمایشگاهی در مجتمع فرهنگی ارومیه ایجاد شده و این فضای نمایشگاهی اضافه شد.

* حضور 220 ناشر در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه

کریمی به تعداد ناشران شرکت‌کننده در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه 220 ناشر حضور دارند و کتب ارائه شده در این نمایشگاه در موضوعات مختلفی از جمله حوزه اجتماعی، دینی، پزشکی، علمی، فنی و مهندسی و... است.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری این نمایشگاه بسیاری از دستگاه‌ها همچون مدیریت برنامه‌ریزی استانداری، آموزش، اداره‌کل ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی استان آذربایجان غربی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیما در موضوع اطلاع‌رسانی همکاری و مشارکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سال گذشته سال پرباری در حوزه تالیف و نشر کتاب در آذربایجان غربی محسوب می‌شود و همچنین نمایشگاه تخصصی کودک در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای 270 عنوان کتاب در استان مجوز چاپ صادر شد که از این تعداد 201 عنوان کتاب به چاپ رسید، ادامه داد: از تعداد 201 عنوان کتاب به چاپ رسیده در استان در سال گذشته 91 عنوان کتاب مورد حمایت قرار گرفت.

کریمی اضافه کرد: سال گذشته 60 هزار جلد کتاب به مراکز مختلف در استان از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اهدا شده‌است.

* صدور مجوز چاپ 99 عنوان کتاب در آذربایجان غربی

این مسئول با اشاره به تعداد مجوزهای صادره شده برای چاپ کتاب در استان در سال 94، اعلام کرد: امسال تا کنون برای 99 عنوان کتاب در آذربایجان غربی مجوز چاپ صادر شده که از این تعداد تا کنون بیش از 60 عنوان کتاب به چاپ رسیده‌است.

کریمی ادامه داد: صدور مجوز چاپ برای کتاب‌ها در استان به سه زبان ترکی، کردی و فارسی بوده و بحث محتوا در صدور مجوز از اهمیت برخوردار است و باید چارچوب‌های مورد نظر در اخذ مجوز چاپ مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به تعداد ناشران در استان اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر 114 ناشر در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد برخی از ناشران غیرفعال هستند.

* فعالیت 34 ناشر فعال در آذربایجان غربی

وی با بیان اینکه 15 ناشر به تعداد ناشران موجود در استان اضافه شده، ادامه داد: در حال حاضر 34 ناشر فعال در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند که در سال حداقل پنج کتاب به چاپ می‌رسانند و 19 ناشر نیز در استان نیمه‌فعال هستند.

این مسئول اضافه کرد: امسال تا کنون 33 هزار عنوان کتاب به مراکز مختلف در استان از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اهدا شده‌است.

وی در پایان بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی بر پویایی و توسعه و پیشرفت جامعه تاثیرگذار بوده و در این راستا برپایی نمایشگاه‌های عرضه کتاب در ارتقای فکر و اندیشه اقشار مختلف جامعه و بهبود فضای مطالعه نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

نمایشگاه کتاب به عنوان یک گردهمایی علمی و فرهنگی محسوب می‌شود و زمینه آشنایی با تفکرات نویسندگان و جدیدترین محصولات نشر و کتاب برای اقشار مختلف مردم ایجاد شده و زمینه دسترسی آسان مردم به ویژه جوانان به کتاب‌های مورد نیاز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/61005/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول