اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد اعظم

نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی 14 مهرماه سال جاری پس از نماز مغرب و عشا با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد اعظم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی از یاران صدیق و دیرینه رهبر معظم انقلاب و از مجاهدین خستگی‌ناپذیر بود که پیش از پیروزی انقلاب به مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداخت و پس از انقلاب نیز برای خدمت به انقلاب و پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کرد.

این عالم فقید آثار علمی گوناگونی از خود برجای گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به تقریرات درس‌های خارج فقه آیات عظام بروجردی و خمینی(ره)، کتاب نقطه‌های آغاز درس اخلاق عملی، کتاب اصول و مبانی اقتصاد اسلامی در قرآن و کتاب بیست گفتار اشاره کرد.

آیت‌الله مهدوی‌ کنی نه تنها دستی بر قلم داشت و تالیفات گوناگونی از خود برجای گذاشت بلکه در زمینه تدریس نیز صاحب سبک بود و به دانشجویان و طلاب دوره‌های عالی دانشگاه امام صادق (ع) و مدرسه مروی خارج فقه درس می‌داد.

این عالم برجسته همچنین در مدرسه مروی و در دانشگاه امام صادق‌(ع) به تدریس آیات‌الاحکام و تدریس دوره‌های اخلاق اسلامی اهتمام داشت.

آیت‌الله مهدوی کنی پس از انقلاب در سمت‌های اجرایی نیز به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد که عضویت در حلقه اولیه شورای انقلاب از طرف حضرت امام خمینی(ره)، سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی، عضویت به عنوان فقیه در شورای نگهبان قانون اساسی، نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) در هیئت حل اختلاف مسئولان نظام و چندین مأموریت مشابه در حوادث مهم دوران انقلاب، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مؤسس و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، ریاست دانشگاه امام صادق‌(ع) و ریاست مجلس خبرگان رهبری از جمله سمت‌های این عالم فقید به شمار می‌رود.

نخستین مراسم سالگرد این عالم وارسته روز سه شنبه 14 مهر ماه سال جاری پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم با سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی و با حضور علما و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78005/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول