اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خواستار شد

اجرای طرح‌های ویژه برای حفاظت از غار یخ مراد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خواستار اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه با هدف حفاظت از غار یخ مراد خبر داد.

اجرای طرح‌های ویژه برای حفاظت از غار یخ مراد

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از نظر شناسایی و ساماندهی غارها، جزو استان‌های شاخص کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: تاکنون بیش از 80 غار در استان البرز شناسایی شده و تلاش داریم با همکاری دیگر دستگاه‌ها، شرایط جذب گردشگر در این غارها که به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل‌های گردشگری استان البرز به شمار می‌آید، فراهم کنیم.

این مسئول تاکید کرد: برای جذب گردشگر به غارها و به طور کلی جاذبه‌های طبیعی استان البرز باید یک نکته را به عنوان اولویت اصلی در نظر بگیریم و آنهم محافظت از این منابع ارزشمند است.

محمدی افزود: این برنامه‌ها نباید به صورتی باشد که موجب آسیب رساندن به منابع طبیعی ارزشمند و تاریخی کشور شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی تلاش‌ها برای جذب گردشگر به غار یخ مراد گفت: این غار به هیچ عنوان مناسب پذیرش گردشگر نیست و نمی‌توان از آن به عنوان یک محلی برای کسب درآمد و جذب توریست استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان داشت: این غار به دلیل ساختاری مناسب حضور گردشگر عادی نیست و هم برای گردشگران عمومی خطرآفرین است و هم موجب آسیب رساندن جدی به غار می‌شود.

محمدی افزود: در طول سال تنها حدود 3 ماه این غار به دلیل صعب‌العبور بودن و برف‌گیر بودن مسیر و شرایط داخل غار قابلیت بازدید عمومی را دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ساختار سنگ‌های غار یخ مراد به صورتی است که هیچ طرحی برای پایداری غار قابل اجرا نبوده و سرمایه‌گذار برای اجرای چنین طرح‌های غیر معقولی پیشقدم نمی‌شود، چرا که سرمایه‌گذار باید از بازگشت سرمایه خود مطمئن باشد.

محمدی تاکید کرد: نکته‌ای که محیط زیست بر آن تاکید دارد، این است که ورود گردشگران عمومی به غار یخ مراد منجر به تخریب این غار شده و آسیب می‌بیند و به همین دلیل محیط زیست نمی‌تواند مجوز این کار را صادر کند.

وی در پایان از دستگاه‌های متولی امر در سطح ملی خواست تا با توجه به شرایط غار یخ مراد، طرح‌ها و برنامه‌های ویژه با هدف حفاظت از غار را طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام/2302/س30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول