اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

در دیدار هیات تجاری اوکراین مطرح شد

آغاز کشت فراسرزمینی ایران در اوکراین/ خطوط پروازی ایران و اوکراین از مهر ماه افزایش می‌یابد

سفیر ایران در اوکراین از آغاز کشت فراسرزمینی ایران در اوکراین خبرداد و گفت: خطوط پروازی ایران و اوکراین از مهر ماه افزایش می‌یابد.

آغاز کشت فراسرزمینی ایران در اوکراین/ خطوط پروازی ایران و اوکراین از مهر ماه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بهشتی‌فر سفیر ایران در اوکراین از سفر وزیر توسعه اقتصادی اوکراین تا چند ماه آینده به ایران خبر داد و گفت: مراودات تجاری بین بخش خصوصی دو کشور انجام شده و تا آذر ماه بخش دولتی دو کشور نیز در این زمینه مذاکرات لازم را افزایش خواهند داد.

وی همچنین از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بعد از سال‌ها وقفه در ماه نوامبر در تهران خبر داد و افزود: این کمیسیون به ریاست وزیر انرژی و زغال سنگ اوکراین و وزیر جهاد کشاروزی ایران برپا خواهد شد.

سفیر ایران در اوکراین از اضافه شدن خطوط پروازی مستقیم بین تهران و کی‌یف خبر داد و گفت: در حال حاضر 4 پرواز بین تهران و کی یف برقرار است و در مهر ماه راه‌اندازی خط پنجم پروازی توسط هواپیمایی ماهان را پیگیری می‌کنیم.

بهشتی‌فر با بیان اینکه استان اودسا در اوکراین آسمان باز اعلام شده خاطر نشان کرد: از همین طریق به دنبال تدارک برای لغو روادید تجار ایرانی هستیم، تا از آسمان این استان استفاده کنند.

وی اظهار داشت: مجتمع کشت صنعتی نیز از ماه آینده در راستای کشت فراسرزمینی در 8 هزار هکتار زمین در اوکراین کار خود را آغاز می‌کند که این رقم در آینده به 20 هزار هکتار افزایش خواهد یافت و نکته قابل توجه این است که بخش اعظمی از کشاورزی در اوکراین دیم بوده و نیاز به آبیاری ندارد و تقریبا تمام تولیدات ارگانیک است.

وی به تجار ایرانی اطمینان داد تا نسبت به شرایط اوکراین نگران نباشند و گفت: ورود ایران به اوکراین برای هر کس تهدید باشد، برای ما فرصت است، اما مشکلات زیادی در بحث روادید وجود داشته که فعلا با پادرمیانی حل شده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.

در ادامه سرهی کراسنو شاپکا کاردار سفارت اوکراین در ایران گفت: موضوع روادید بحث خرید و فروش یا چانه‌زنی نیست، بلکه اجازه‌ای است که دولت هر کشور برای عبور و مرور و اجازه به خاک هر کشوری صادر می‌کند.

وی با کنایه به طرف ایرانی گفت: تعداد روادیدی که سفارت اوکراین در این مدت صادر کرده نسبت به تعداد روادید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف بیشتر است.

وی خطاب به بازرگانان ایرانی گفت: از آنجایی که جزیره کریمه اشغال شده است، دولت اوکراین یکسری قوانین را به تصویب رسانده و اجازه نمی‌دهد طرف ثالث با کریمه هرگونه ارتباطی داشته باشد.

این جمله کاردار سفارت اوکراین با واکنش فرازی معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران مواجه شد و او گفت که بازرگانان ایرانی در شرایط کنونی که در دنیا به وجود آمده، آزاد هستند با هر کشور و هر منطقه‌ای که می‌خواهند، تجارت کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول