اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران خبر داد

لغو مجوز 7 سرمایه‌گذار در مناطق نمونه گردشگری مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به انجام نگرفتن تعهدات هفت سرمایه‌گذار در هفت منطقه نمونه گردشگری این استان از لغو مجوزهای این سرمایه‌گذاران خبر داد.

لغو مجوز 7 سرمایه‌گذار در مناطق نمونه گردشگری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دلاور بزرگ‌نیا امشب در کارگروه تخصصی گردشگری استان مازندران اظهار کرد: از سال 84 تاکنون، 122 منطقه نمونه گردشگری در استان مازندران به ثبت رسیده است و هفت سرمایه‌گذار نیز در طول این سال‌ها مجوز ایجاد طرح گردشگری در هفت منطقه را دریافت کردند اما تا این لحظه هیچ قدمی نگرفته‌اند.

وی اضافه کرد: براین اساس، مجوز سرمایه‌گذاران در مناطق نمونه گردشگری دریاچه ولشت چالوس، سد سیاه‌بیشه چالوس، جنگل مازیچال عباس‌آباد، جنگل دال‌خانی رامسر، صفارود رامسر، سفیدتمشک رامسر و اویج‎‌دان کلاردشت لغو شده‌ است.

در این جلسه مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به وجود رودخانه‌های زیاد در مازندران، گفت: از این منابع خدادادی باید با تکیه بر دانش روز به‌ویژه رعایت استانداردهای زیست‌محیطی برای کمک به بخش گردشگری و اقتصاد مازندران استفاده کنیم.

محمدابراهیم یخکشی بیان کرد: به عنوان مثال؛ آب معدنی لاریجان یک ظرفیت منحصربه‌فرد است، این نعمت الهی با 60 درجه گرما به صورت پیوسته و همیشگی، می‌تواند گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند اما باید زیرساخت‌های گردشگری در کنار آن با ارائه و اجرای طرح‌های ماندگار به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه بحث استفاده صحیح از سدها در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح سدهای البرز و آیت‌الله صالحی نیز در دستور کار قرار دارد تا هم مردم از تاسیسات سد بازدید کنند و هم با منابع آبی و مدیریت آن آشنا شوند.

علی ماهفروزی عضو کارگروه تخصصی گردشگری مازندران نیز با اشاره به ارائه طرح گردشگری در سد و باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر، اظهار کرد: برای این باغ ملی و منطقه زیبای تاریخی و طبیعی استان مازندران که نظیر آن را کمتر در مازندران داریم، زحمات زیادی کشیده شده است، لذا نباید بگذاریم این زحمات در اندازه فعلی باقی بماند زیرا منطقه نمونه گردشگری عباس‌آباد بهشهر دیگر متعلق به جهان است.

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران نیز بیان کرد: مدیریت منابع آب، رفع آلودگی و کنترل آب‌های سطحی در مناطق نمونه گردشگری برای ما حائز اهمیت است که ارائه‌دهندگان و مجریان طرح‌ها باید آن را لحاظ کنند.

محمد رسولی نماینده منابع طبیعی استان مازندران (ساری) نیز در این نشست، درباره ساخت واحد حفاظت منابع طبیعی در باغ ملی عباس‌آباد گفت: این پروژه نیمه‌کاره رها شده است زیرا بازرسی کل نیز ورود پیدا کرده و ساخت آن مغایر با استانداردهای میراث فرهنگی اعلام شده است اما نیاز به تعامل مدیران داریم.

 به گزارش فارس، مدیرکل صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در این زمینه تصریح کرد: تخلف از هر فرد یا مرجعی که سر بزند تخلف است و ما ضمن اینکه به تعامل با دستگاه‌های مختلف معتقد هستیم؛ قبل از آن باید مطیع قانون بود.

انتهای پیام/86001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول