اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

شأن و منزلت لباس روحانیت باید در جامعه حفظ شود

استاد حوزه و دانشگاه در حاجی‌آباد بر حفظ شأن و منزلت لباس روحانیت در جامعه تأکید کرد.

شأن و منزلت لباس روحانیت باید در جامعه حفظ شود

حجت‌الاسلام جلیل درویشی از اساتید حوزه و دانشگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ملی اظهار داشت: اکران فیلم‌های سینمایی جنجالی با لباس مقدس روحانیت، خیانت به این قشر فرهیخته است.

وی با بیان اینکه لباس روحانیت رکن اصلی طلبگی است و عمامه‌شان و منزلتی خاص دارد، افزود: این لباس مقدس، لباس رسمی پیامبر بزرگ اسلام بوده است و در حقیقت با همین عمامه بود که تاج ولایت بر سر حضرت علی (ع) قرار گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اظهار تأسف از عملکرد رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به گفته وی طی چند سال اخیر به جهت انتشار فیلم‌های جنجالی عملکرد مناسبی در این راستا نداشته‌اند، افزود: این خیانت برای این قشر فرهیخته جبران‌ناپذیر است.

درویشی تصریح کرد: بازیگری که در انواع فیلم‌های سینمایی نقش‌های منفی‌بازی می‌کند در یک فیلم با پوشش لباس روحانیت، حرکاتی را به افکار عمومی دنیا نشان می‌د‌هد که در خور شأن و منزلت این قشر فرهیخته نیست و قداست این لباس مقدس شکسته می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی از بازیگران که در فیلم‌های سینمایی به اجرای بازیگری با لباس روحانیت می‌پردازند نوعاً سابقه خوبی هم ندارند، افزود: گاهی مسائلی از این دست می‌تواند فضای کشور را آشفته کند، در این راستا وظیفه حوزه‌های علمیه سنگین است و باید شأن و منزلت لباس این قشر تأثیرگذار جامعه حفظ شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار اشت: در مذهب تشیع گر چه باید حفظ حریم شود تا دشمنان سوء استفاده نکنند، ولی امروز شاهد این هستیم که مسئولان کشور با این روش‌های نادرست به روحانیون خیانت می‌کنند و امروز حوزه‌های علمیه و نهادهای وابسته به روحانیون وظیفه دارند با این معضل جدی برخورد کنند.

انتهای پیام/88002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول