اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

محمدعلی سلیمانی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی کرمان شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان محمدعلی سلیمانی را به‌عنوان قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات در استان کرمان تعیین کرد.

محمدعلی سلیمانی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی کرمان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری در نشست هفتگی قضات دادسرای عمومی و انقلاب اظهار داشت: قاضی ویژه انتخابات باید پایش دقیقی پیرامون جرائم انتخاباتی انجام دهد و نباید کوچکترین تحرکی که به امنیت روانی جامعه در مقوله انتخابات خدشه وارد می‌کند از نگاهش دور بماند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در استان خبر داد و بیان کرد: در راستای مصوبات شورای تامین استان این منشور حاوی دغدغه‌های نظارتی و تبیین الزامات قانونی با محوریت استانداری کرمان تهیه شده و بخش مربوط به الزامات قانونی نیز توسط دادسرای کرمان تدوین و در منشور جانمایی شده است.

سالاری ضمن تشریح بخشنامه ابلاغی قوه قضائیه در ارتباط با تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی عنوان کرد: شور سیاسی و احساس مسئولیت حاکم بر آحاد جامعه نویدبخش انتخاباتی با حضور حداکثری است و ضرورت دارد همه دستگاه‌های نظارتی برای صیانت از آرای مردم پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

وی همه احزاب و گروه‌های سیاسی را دعوت به رعایت اخلاق انتخاباتی کرد و گفت: سخنرانان میتینگ‌های حزبی فراموش نکنند مخاطب آنها مردمی فهیم هستند که رفتار و گفتار آنها و رعایت موازین اخلاقی را ملاک قضاوت و انتخاب قرار می‌دهند.

دادستان مرکز استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر خدایی ناکرده بداخلاقی‌های انتخاباتی واجد وصف مجرمانه باشد دستگاه قضا بدون توجه به خط و جناح منسوب، برخورد قاطع و بازدارنده‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/2446/ی/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول