اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی (wcc)

تبریز شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی گفت: طبق اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی (wcc) پس از بررسی‌های تخصصی انجام گرفته، تبریز شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش شد.

تبریز شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش شد

فرزین حق‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: طبق اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی (wcc) پس از بررسی‌های تخصصی صورت گرفته و حضور کارشناسان بین‌المللی در ایران، تبریز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش به ثبت رسید.

وی افزود: پیرو فعالیت‌ها و تعاملات صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آخرین نشست مشترک شورای جهانی صنایع دستی در سال 2015 با رای اکثریت قاطع روسای مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه، شهرهای تبریز و اصفهان نمایندگان کشورمان در حوزه صنایع دستی و فرش به طور مشترک به ثبت جهانی رسیدند.

حق‌پرست با اشاره به سفر هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی در تیر ماه سال‌جاری به تبریز تصریح کرد: 6 شهر در سال 2015 به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با شاخصه‌های منحصر به فرد صنایع‌دستی به عنوان کاندیدا به این شورا معرفی شدند و در نهایت با توجه به پتانسیل‌ها و ویژگی‌های منحصر به‌فرد این دو شهر در حوزه صنایع دستی برای اولین بار به طور همزمان دو شهر تبریز و اصفهان به ثبت جهانی رسیدند.

وی یادآور شد: دستیابی به بازارهای جهانی و توسعه صادرات صنایع دستی را می‌توان از دستاوردهای این اتفاق مبارک برای شهر تبریز و فرهنگ و هنرغنی این سرزمین دانست.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول