اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان صورت گرفت

حضور وزیر خارجه و هیئت 70 نفره جمهوری چک در اصفهان/ نشست بررسی فرصت­‌های سرمایه‌­گذاری برگزار شد

اتاق بازرگانی استان اصفهان امروز صبح میزبان هیئت 70 نفره جمهوری چک به سرپرسی وزیر امور خارجه این کشور بود.

حضور وزیر خارجه و هیئت 70 نفره جمهوری چک در اصفهان/ نشست بررسی فرصت­‌های سرمایه‌­گذاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اتاق بازرگانی استان اصفهان امروز صبح میزبان هیئت 70 نفره جمهوری چک به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور، تجار، تولیدکنندگان و سرمایه­‌گذاران بلند پایه بود، استاندار اصفهان، مدیر گمرک استان، مدیر فرودگاه­‌های استان و سرپرستی اداره وزارت خارجه استان به همراه هیئت رئیسه و اعضای اتاق بازرگانی نیز دیگر حاضران این نشست بودند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در این نشست گفت: استان اصفهان یکی از بزرگ­‌ترین استان‌‌های صنعتی و معدنی کشور است و در تاریخ نیز به عنوان استانی مهمان نواز و آرام به همه دنیا معرفی شده است و محل امنی برای زندگی ادیان بوده و ما در این شهر مردمان مسلمان، مسیحی، کلیمی و زرتشتی داریم که در کنار هم با صلح به کار و فعالیت می­‌پردازند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اصفهان همیشه محل کار، تولید و تجارت بوده و در چند سال اخیر متاسفانه به دلیل اختلافاتی نتوانسته‌‌ایم با دنیا ارتباط زیادی داشته باشیم و با حصول توافق اخیر می­‌بینیم دنیا راغب به ارتباط با ما شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به رابطه دیرینه ایران و جمهوری چک تصریح کرد: مردم دو کشور به ارتباط قوی اعتقاد و اعتماد دارند و پتانسیل­‌های فراوانی نیز برای همکاری وجود دارد زیر اصفهان یکی از بزرگ‌ترین استان‌­ها در مراکز دانشگاهی است و بیشترین تعداد شهرک‌‌های صنعتی در این استان قرار دارد؛ در صنایع نساجی توانمندی بالایی داشته و داریم و در پتروشیمی و فولاد بسیار فعال بوده­‌ایم و هم­‌چنین در ماشین­‌سازی به رغم تحریم‌­ها پیشرفت مناسبی حاصل شده است.

سهل‌آبادی با اشاره به صنایع برتر استان گفت: سیمان، کاشی و سرامیک اصفهان توان بالای کیفی داشته و در زمینه کشاورزی درصد بالایی از تولیدات کشور از آن اصفهان است.

وی همچنین با اشاره به تاریخ ریشه­‌دار اصفهان گفت: صنایع دستی اصفهان از نظر تنوع و تعداد در دنیا بی‌­نظیر است.

رئیس اتاق بازرگانی گردشگری را محور توسعه اصفهان اعلام کرد و گفت: در این حوزه نیز کار برای انجام زیاد خواهد شد و انتخاب استانداری علاقمند به این حوزه بر جذابیت صنعت گردشگری اصفهان افزوده است.

وی در پایان به فراهم شدن امکانات برای مذاکره هیئت‌­های تجاری در مکان فعلی اشاره کرد و گفت: امیدواریم از گفت‌­و­گوهای امروز نتایج مثبتی حاصل شود و از فرصت حضور در اصفهان لذت ببرید.

انتهای پیام/63062/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول