اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تاکید کرد

تقویت صنایع دستی بومی راهکار رونق و ایجاد اشتغال / نگاه به سیستان و بلوچستان باید تغییر کند

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تقویت هنرهای بومی، صنایع دستی و ادبیات بومی را باعث رونق و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: نگاه به سیستان و بلوچستان از منظر گردشگری ملی و بین‎المللی باید تغییر کند.

تقویت صنایع دستی بومی راهکار رونق و ایجاد اشتغال / نگاه به سیستان و بلوچستان باید تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسام‌الدین آشنا عصر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: تدوین برنامه عملیاتی بهسازی چهره سیستان و بلوچستان در سطح ملی یکی از ضروریات است که اگر برای آن صد میلیارد تومان هزینه شود قطعا هزار میلیارد تومان بدست می‌آوریم.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تاکید کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فرهنگی خوبی دارد که رسانه‌های ملی کمتر به آن پرداخته‌اند و تنها حوادث در شبکه ملی منعکس می‌شود که باید در استان برنامه‌ای از ظرفیت‌ها تدوین و به مرکز ارسال شود چرا که در مرکز امکان تدوین این برنامه با کیفیت بالا نیست.

این مسئول ادامه داد: مرزی بودن در بسیاری از کشورها یک حسن تلقی می‌شود، اما در کشور ما بر مبنای دوری از مرکز تلقی می‌شود، تا وقتی سیاست‌های متوازن منطقه‌ای نداشته باشیم، عدالت را در توزیع منابع، امکانات و اختیارات رعایت نکنیم، نگاه مرکز محوری ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی فرهنگی و رسانه‌ای تکمیل پوشش صدا و سیما در این است است، زیرا که ظرفیت‌های استان آنطور که باید به کشور مخابره نشده است.

آشنا گفت: صدا و سیمای این استان ارزش برون مرزی دارد و می‌تواند برای همسایه‌های کشور ما به زبان‌های مختلف حرف‌های ارزشمند برای گفتن داشته باشد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور افزود: سیستان و بلوچستان یکی از بالاترین نرخ‌های بازماندگان از تحصیل را دارد، میل به ترک زودهنگام تحصیل در این منطقه زیاد است که این موضوع پدیده‌ای قابل تامل است که باید برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: اگر قرار است آموزش مکتبی جای آموزش مدرسه را بگیرد ما با ضعف فرهنگی مفرط در استان مواجه می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: همه باید با هم تلاش کنیم آموزش و پرورش را در این استان ارتقا و موانع با سوادی را برطرف کنیم، ترک تحصیل زودهنگام مدرسه موجب جایگزینی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود و دانش‌آموزان را در دام آسیب‌های اجتماعی گرفتار می‌کند.

تقویت هنرهای بومی و صنایع دستی راهکار ایجاد اشتغال

آشنا تقویت هنرهای بومی، صنایع دستی و ادبیات بومی را باعث رونق و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: نگاه به سیستان و بلوچستان از منظر گردشگری ملی و بین‎المللی باید تغییر کند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور ادامه داد: اگر امنیت در سیستان و بلوچستان برقرار باشد، تمام مناطق بکر استان به عنوان مناطق گردشگری طبیعی مورد استقبال داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: اگر وضعیت بهداشت و درمان و سلامت در این منطقه رو به راه باشد، می‌توانیم تورسیم درمانی را افزایش دهیم.

وی ضمن تشریح مصوبات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات خوبی در زمینه مسائل فرهنگی در سیستان و بلوچستان اجرایی خواهد شد که از جمله آنها راه‌اندازی سینما است.

انتهای پیام/3139/گ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول