اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

امر به معروف و نهی از منکر سلامتی جامعه را افزایش می‌‌دهد

امام جمعه رودهن گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه الهی بوده که قرآن در خصوص پاکسازی افراد و جامعه بر عهده مسلمانان گذاشته است و این موضوع باعث افزایش سلامتی جامعه می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر سلامتی جامعه را افزایش می‌‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مدیح ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رودهن، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته دولت اظهار داشت: یاد همه بزرگان دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی سه وظیفه اساسی در حکومت اسلامی دارند، افزود: اقامه نماز، ادای زکات و امر به معروف و نهی از منکر از وظایفی است که مؤمنان باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر وظیفه الهی بوده که قرآن در خصوص پاکسازی افراد و جامعه بر عهده مسلمانان گذاشته است و این موضوع باعث افزایش سلامتی جامعه می‌شود.

مدیح با بیان اینکه انسان در عالمی که زندگی می‌کند با دو جهان‌‌بینی الهادی و توحیدی مواجه است، گفت: جهان‌بینی الهادی انسان را با اهدافی که دارد، تربیت می‌کند؛ همچنین جهان‌بینی توحیدی نیز با همان دیدگاهی که دارد، انسان را می‌شناسد و معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سراسر دنیای کفر انسان موجودی طبیعی، مادی، زمینی و غریزی شناخته و معرفی می‌شود، بیان کرد: انسان در دنیا امروز همچون ماشین است که از عالم معنویت چیزی در آن مشاهده نمی‌شود؛ جایگاه انسان در زندگی و جهان کنونی تحصیل و درآمد بوده که ارزشی برای عالم روح و معنویت قائل نیست.

امام جمعه رودهن با بیان اینکه انسان در جهان‌بینی توحیدی موجودی آسمانی و زمینی به حساب می‌آید، بیان کرد: از این نوع جهان‌بینی، انسان شبیه یک ملکه زمینی مشاهده می‌شود که مسئولیت وجود آن را گرفته است.

مدیح با تأکید بر اینکه انسان به صورت اجتماعی و گروهی زندگی می‌کند، تصریح: اگر بتوانیم در این زمینه‌ به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، بحث امر به معروف و نهی از منکر معنای عمیق‌تری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/67015/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول