اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

مردم رودهن با دلسوزی استقلال نماز جمعه را پیگیری کردند

امام جمعه رودهن گفت: مردم بخش رودهن با دلسوزی استقلال نماز جمعه را در بخش خود پیگیری کردند.

مردم رودهن با دلسوزی استقلال نماز جمعه را پیگیری کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن در مسجد جامع این شهر ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: به همین مناسبت، برنامه‌های عزاداری در طول هفته در شهر رودهن توسط نهاد نماز جمعه پیش‌بینی ‌شده است.

وی با بیان اینکه حکومت و امت اسلامی دارای وظایف اساسی هستند، افزود: اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مهم جامعه و امت اسلامی است.

امام جمعه رودهن با اشاره به اینکه در بحث پرداخت زکات، موضوع خمس نیز وجود دارد، تصریح کرد: خمس با امور صدقه تفاوت اصلی و اساسی دارد و تفاوت آن در این بوده که صدقه از ماله افراد است و به اختیار خود آن را پرداخت می‌کنند.

مدیح اضافه کرد: اما خمس اینطور نیست و خداوند متعال حکم کرده است که مردم باید 20 درصد از مال خود را به منظور خمس پرداخت کنند و بر اساس تکلیف وظیفه داریم که آن را در راه خودش مصرف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن نخستین سالگرد استقلال نماز جمعه بخش رودهن بیان کرد: مردم بخش رودهن با دل‌سوزی خود در سال‌های گذشته پیگیر برپایی نماز جمعه مستقل در بخش خود بودند که با عنایت خداوند متعال و مسئولان این امر تحقق پیدا کرد.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: در مدت این یک سال، جز خیر، کرامت، خوش رفتاری و عزت چیز دیگری از مردم رودهن مشاهده نکردم و مسئولان، مردم و جوانان همکاری بسیار خوبی با نهاد نماز جمعه این بخش داشتند.

انتهای پیام/67015/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول