اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هجرت ماهیان دست‌بسته به کرانه آبی خزر/2

تشییع باشکوه 30 آلاله حماسه و ایثار در عروس شهرهای ایران

30 آلاله روزهای حماسه و ایثار با حضور عاشقانه و باشکوه مردمان عروس شهرهای سرزمین علویان، تشییع شدند.

تشییع باشکوه 30 آلاله حماسه و ایثار در عروس شهرهای ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، کاروان «مقاومت، بصیرت، وحدت» حامل شهدای غواص، هشت صبح امروز از اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر به سمت میدان امام این شهر حرکت کرد و ساعتی است که مورد استقبال باشکو‌ه مردم رامسر قرار گرفته‌اند.

تمام مسیر خیابان امام خمینی (ره) رامسر از امواج مردمان با بصیرت و قدرشناس پوشیده شده است، آنها به استقبال آلاله‌هایی آمده‌اند که پس از 29 سال از آب‌های روان ابوفلوس عراق به کرانه پرخروش خزر قدم گذاشته‌اند، شیرمردانی که مسن‌ترین آنها 25 ساله است، جوانان و نوجوانانی که به ندای رهبر زمان خود لبیک گفتند.

آنها 29 سال در گمنامی به سر بردند و حالا خوش‌نامانی هستند که در اوج عزت و احترام به وطن بازگشتند، اکنون مردم رامسر با تشییع باشکوه خود نشان دادند که هرگز مردان مرد سرزمین خود را از یاد نمی‌برند و می‌دانند که امنیت و عزت امروز سرزمین ما مرهون نفس‌ها و خون‌های پاکی است که بی‌هیچ چشم‌داشتی برای استقلال وطن، علیه یزیدین زمان جنگیدند.

در مسیر کاروان شهدا، زنان و مردانی بودند که با اهدای گل، دود کردن اسپند، توزیع نذری و حتی سبدهای حنا که نشان از تبریک شهادت دارد، ارادت خود را به شهدای غواص نشان دادند.

در این مراسم امام جمعه رامسر ضمن تقدیر از مردم این شهرستان در تشییع و استقبال از شهدای غواص گفت: این شهدا به تبعیت از شهدای کربلا و ابوالفضل عباس (ع) به جبهه‌ها رفتند و با دست‌های بسته از ما شفاعت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی اظهار کرد: امروز شما مادران و پدران و زنان و مردان رامسر برای شهدا پدری و مادری و برادری و خواهری کردید و زائر شهدا هستید.

به گزارش فارس، پس از پایان مراسم تشییع شهدای غواص در رامسر، آلاله‌های وطن در شیرود تنکابن مورد استقبال و تشییع مردمان این دیار قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/86001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول