اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

یک کارشناس امور زنان در گفت‌وگو با فارس:

«حذف زنان از پست‌های مدیریتی» بهانه اجرا نکردن قوانین شده است

یک کارشناس امور زنان با بیان اینکه زنان مدیر اهتمام کافی برای ارائه تسهیلات شغلی به زنان شاغل ندارند، گفت: بیان موضوعاتی مانند «حذف زنان از پست‌های مدیریتی» بهانه اجرا نکردن قوانین شده است.

«حذف زنان از پست‌های مدیریتی» بهانه اجرا نکردن قوانین شده است

معصومه ورزدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای پیشرفت ایرانی اسلامی تحکیم بنیان خانواده و ترویج بحث تعالی خانواده است در بحث اشتغال زنان و تسهیلاتی که برای زنان شاغل داده می‌شود باید در مقایسه با سایر کشورها کاملا متفاوت باشد و کشور ما در زمینه تسهیلات برای زنان شاغل باید پیشرو باشند.

وی ادامه داد: اگر نگاه مجریان دولتی به هزینه‌ها و اعتباراتی که به زنان شاغل اختصاص داده می‌شود، دیدگاه هزینه کردی و صرف بودجه باشد هیچگاه نمی‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم اما اگر دیدگاه آنها دیدگاه سرمایه ‌گذاری باشد و اینگونه نگاه نکنند که اگر در مقابل ساعت کاری زنان انعطاف نشان دهند ضربه اقتصادی برای آنها خواهد داشت و در راستای آن ضربه‌ای در راه توسعه اقتصادی به دنبال خواهد داشت می‌توانیم شاهد تأمین امنیت روانی زنان در جامعه باشیم.

این کارشناس امور زنان افزود: در غیر اینصورت قوانینی که در این حوزه ارائه می‌شود به بهانه کسر بودجه و عدم تخصیص اعتبارات قطعا رو به فراموشی می‌رود و تنها در حد یک شعار باقی می‌ماند.

ورزدار تصریح کرد: از سوی دیگر یک دیدگاه انحرافی در این زمینه وجود دارد و آن چیزی که هدف است این است که زنان آسیب‌های شغلی در این مسیر نبینند و در این راستا بهانه‌هایی از این قبیل مطرح می‌شود که اگر ما مرخصی زایمان زنان را از 6 ماه به 9 ماه افزایش دهیم یا استعلاجی آنها را گسترش دهیم باعث می‌شود این افراد از یک‌سری پست‌های مدیریتی محروم شوند و به این بهانه می‌گویند این تسهیلات به ضرر زنان تمام می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر از ابتدا هدف تحکیم بنیان خانواده و امنیت روانی زن  باشد اینها نمی‌تواند پیامدهای این‌چنینی داشته باشد، ما در ارزیابی که در بحث تسهیلات شغلی داشتیم هلند در این زمینه پیشرو است چرا باید آنها جلودار باشند حتی برای مردانی که صاحب فرزند می‌شوند.

این پژوهشگر حوزه زنان افزود: در آغاز راه بحث تسهیلات شغلی زنان به انحراف کشیده شده است و در این دیدگاه بیشتر زنان مدیر مقصر هستند، در حالیکه همه زن‌ها اعتراف دارند وقتی دارای امنیت روانی باشند بهتر می‌توانند فعالیت داشته باشند.

ورزدار تصریح کرد: مثلاً پافشاری بر روی این موضوع که قانون ساعت کار باید برای مردان و زنان برابر باشد آسیب‌های جدی برای زنان و مردان در محیط شغلی آنها خواهیم بود در حالیکه اگر به تفاوت‌های تکوینی آنها توجه شود در حوزه زنان و خانواده با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم بود.

وی افزود: بحث‌های تبلیغی و شعارگونه در حد اینکه پیگیری می‌کنیم بیان اینکه مشکل بودجه و اعتبارات داریم نشان می‌دهد هنوز این عزم جدی در میان زنان مدیر، برای تأمین امنیت روانی زنان در محیط کار و خانواده آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول