اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: اپوزیسیون به دنبال ایجاد هرج‌و مرج در ونزوئلا است

رئیس جمهور ونزوئلا پس از این‌که رهبر اپوزیسیون کشورش را متهم به ایجاد هرج و مرج در کشور کرد، گفت که وی با ایجاد رعب و وحشت در جامعه به دنبال طغیان مردم است.

مادورو: اپوزیسیون به دنبال ایجاد هرج‌و مرج در ونزوئلا است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته طی سخنرانی در نشستی خبری «انریکه کاپریلس رادنسکی» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و فرماندار ایالت «میراندا»( واقع در شمال ونزوئلا) را به ایجاد درگیری بین گروه‌های شبه‌نظامی و اراذل‌ و اوباش و قاچاقچیان در کشور متهم کرده و از تلاش وی در راستای ایجاد هرج‌ومرج و رعب و وحشت در جامعه به‌شدت انتقاد کرد.

وی اذعان داشت که تمام مسیرها به فرمانداری ختم می‌شود که نه تنها برای بهبود اوضاع نابسامان ونزوئلا کار مفیدی انجام نمی‌دهد بلکه در راستای ایجاد هرج‌و مرج و ناآرامی در کشور و آسیب به مردم اقدام به ایجاد درگیری بین گروه‌های شبه‌نظامی با اراذل و اوباش قاچاقچیان مواد مخدر کرده است.

وی در ادامه گفت که اپوزیسیون به توصیه آمریکا در تلاش است تا با بی‌ثبات‌سازی قیمت اجناس، ایجاد ناامیدی از بهبود شرایط اقتصادی در بین مردم و همچنین ایجاد حملات شبه‌نظامی و ارتکاب جرم، آدم ربایی، قتل‌های بی‌رحمانه و بسیار خشونت‌آمیز در کشور شرایط جامعه را بحرانی کرده و مردم را به طغیان وا دارد.

«مادورو» افزود که اپوزیسیون در خیالات باطل به‌ سرمی‌برد چرا که با این قبیل اقدامات هرگز نمی‌تواند اتحاد ما را از بین برده و به انقلاب بولیواریایی ونزوئلا پایان دهد.

رئیس جمهور ونزوئلا در این رابطه از آمریکا و سازمان کشورهای آمریکایی خواست در این رابطه میانجی‌گری کنند.

طبق گزارش‌های دریافتی همزمان با سخنرانی «مادورو»، «کاپریلس» نیز قرار بود روز گذشته با «لوئیس آلمارگو» دبیر کل اروگوئه‌ایی سازمان کشورهای آمریکایی در واشنگتن دیدار کند.

«مادورو» یکشنبه 26 جولای (4 مرداد سال جاری) اعلام کرد که دوران سازمان کشورهای آمریکایی به سر آمده و این سازمان باید به فعالیت خود پایان دهد.

وی در ادامه انتقادهایش از این سازمان، ضمن اشاره به نمونه‌هایی از کارشکنی‌های این سازمان همچون دخالت در بحران سال 1954 (1333) گوآتمالا، دخالت در کودتا شیلی علیه «سالوادور آلنده» رئیس جمهور این کشور در سال 1973 (1352)و شورش‌های به وقوع پیوسته سال 2014 (1393)در ونزوئلا، عنوان کرد که دیگر زمان آن فرا رسیده که مردم آمریکای لاتین و کارائیب در مسیری متفاوت از منافع امپریالیستی آمریکا قرار گیرند.

تاکنون بسیاری از مقامات ونزوئلا همچون شخص «مادورو» در شرایط متفاوت تلاش‌های محرمانه احزاب راست‌گرا به منظور ایجاد کودتا و بی‌ثباتی و هرج‌و‌مرج در کشور را گوشزد کرده‌اند.

در حال حاضر مقامات این کشور آمریکای لاتین در تلاش هستند تا ثبات و آرامش را به کشور بازگردانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول