اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

عید فطر جلوه تکامل عبودیت و بندگی است

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: عید فطر جلوه تکامل عبودیت و بندگی است، در حقیقت این عید با تمام شکوه، عظمت و اجتماعش خودنمایی کرده و مومنان را به خود دعوت می‌کند و قبولی روزه و نماز را نوید می‌دهد.

عید فطر جلوه تکامل عبودیت و بندگی است

حجت‌الاسلام صادق گلزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: رمضان ماه عبادت، بندگی، شرف، فضیلت، تقوا، سازش، مدارا، همزیستی، انس و الفت و زندگی جمعی است.

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه ایثار و گذشت، رسیدگی به نیازمندان و مستمندان، مشارکت و همفکری، قرآن و دعا و نیایش است و ماهی بوده که در دل خود لیالی قدر و شب‌های نیایش را داشت.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه عید فطر عید عبودیت،‌ بندگی، قبولی طاعات و عبادات است، گفت: عید فطر، عید شکفته شدن امید و آرزوها و انتظار فرج امام زمان (عج) است.

وی خاطرنشان کرد: عید فطر جلوه تکامل عبودیت و بندگی است، در حقیقت عید فطر با تمام شکوه، عظمت و اجتماعش خودنمایی کرده و مومنان را به خود دعوت می‌کند و قبولی روزه و نماز را نوید می‌دهد و به طور حقیقی عید اغنیا و نیازمندان است.

گلزاده با بیان اینکه عید فطر عید مساعدت در تقدیر و معیشت نیازمندان است، گفت: رمضان اردوگاه استقامت، پایداری و حرکت در زمینه عبودیت و بندگی است تا با آمادگی که در این اردوگاه پیدا می‌کنیم یک سال قدرت و توان بتوانیم حرکت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه اخوت و برادری است تا در طول سال دشمن را مایوس کنیم که در این زمینه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید دشمنان اسلام را مایوس کنند و زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند، زیرا آمریکا و استکبار دشمنان همه مسلمانان هستند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه همه امت اسلامی شیعه و سنی مرجعیت دینی اهل بیت (ع) را قبول دارند، گفت: پیامبر اکرم (ص) و امام زمان (عج) محور وحدت است، مسلمانان به حضرت مهدی (عج) به عنوان منجی عالم بشریت اعتقاد دارند و قرآن شاخص زندگی مسلمین است.

وی خاطرنشان کرد: قبله، زکات و نماز از جمله مشترکات است، بنابراین افراد می‌توانند در بستر رعایت دیگر جریان‌های اسلامی زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند، صلح، آرامش، زندگی پررونق و همراه با قناعت زیر سایه امام زمان (عج) و حکومت عدل از اصول مشترک دیگری است.

گلزاده عنوان کرد: مسلمانان در روز عید فطر دست نیاز به سوی اهل بیت (ع) دراز می‌کنند و رافت و محبت به دیگران و شفاعت می‌خواهند.

وی با بیان اینکه رمضان ماه غفران و آمرزش است، گفت: روزه‌داران در این ماه به غفران و آمرزش می‌رسند و از گناهان خلاص و رهایی پیدا می‌کنند، بنابراین در این ایام به برکت عید فطر باید از دیگران بگذریم تا خداوند نسبت به ما رافت داشته باشد، البته بهترین عیدی ظهور حجت بن الحسن عسکری (عج) است.

انتهای پیام/78003/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول