اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان:

محورهای زابل ـ زاهدان و زاهدان ـ بم بیشترین آمار تصادفات را دارد

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: محورهای زابل ـ زاهدان و زاهدان ـ بم بیشترین آمار تصادفات را دارد.

محورهای زابل ـ زاهدان و زاهدان ـ بم بیشترین آمار تصادفات را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ایوب شرافتی عصر امروز در نخستین نشست پیشگیری از تصادفات جاده‌ای با هدف اولویت‎بندی رفع نقاط پرحادثه راه‎های جاده‎ای در زاهدان، به آمارهای ناشی از تصادفات استان در سال‎جاری اشاره کرد و افزود: محورهای زابل ـ زاهدان و زاهدان ـ بم بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را در بروز اغلب تصادفات استان تأثیرگذار دانست و اظهار داشت در دو ماهه ابتدای سال‌جاری متأسفانه 125 نفر از مردم استان را در تصادفات جاده‌ای از دست داده‌ایم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: 81 درصد تصادفات در محور 0 تا 50 کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‎دهد و واژگونی و خروج از جاده نیز در استان به نسبت سایر استان‎ها به نحو معناداری بیشتر است.

علیرضا خانقایی ادامه داد: 73 درصد از متوفیات در محل حادثه فوت می‎کنند که این امر بیانگر عمق سرعت غیرمجاز تردد در استان است.

وی افزود: 50 دستگاه تردد شمار در حال فعالیت است و از ابتدای سال‌جاری تاکنون 21 هزار تخلف ثبت شده است.

‌این مسئول عنوان داشت: به منظور کنترل تردد جاده‌ای در استان نیاز است تا هر 40 کیلومتر یک دوربین نصب شود. همچنین باید به بحث آرام‌سازی تردد در استان نیز توجه شود.

در ادامه نشست مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در استان 66 نقطه پرحادثه وجود دارد که از این تعداد 54 نقطه مصوب شده و در سال 93 ، 29 نقطه شناسایی و آشکارسازی شده است و طی سال گذشته بیش از 3100 کیلومتر خط‌کشی جاده‌ای بین شهری صورت پذیرفته است.

مسعود مالکی یکی از معضلات استان را وضعیت اقلیمی و آب و هوایی توام با گرد و خاک خصوصاً در شمال استان عنوان کرد و ضرورت همکاری شرکت برق در خصوص روشنایی محورهای مواصلاتی استان را متذکر شد.

‌وی همچنین یکی دیگر از مشکلات مبتلا به استان را سرقت تابلوهای اطلاع‌رسانی و هشدار رانندگی برشمرد.

انتهای پیام/3139/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول