اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

راه‌اندازی موزه اینترنتی تمدن ایران

گنجینه‌ای از تصاویر اشیا، تندیس‌ها، سکه‌ها، مهرها و بناهای تاریخی ایران در دوره‌های مختلف، به همت موسسه مطالعات خلیج فارس در اینترنت گردآوری و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی موزه اینترنتی تمدن ایران

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، گنجینه‌ای از تصاویر اشیا، تندیس‌ها، سکه‌ها، مهرها و بناهای تاریخی ایران در دوره‌های مختلف، به همت موسسه مطالعات خلیج فارس در اینترنت گردآوری و راه‌اندازی شد.
تصاویر موزه اینترنتی تمدن ایران به پنج دوره پیش از هخامنشیان، پارتیان، ساسانیان و دوره اسلامی تقسیم شده است.
تصاویر این گنجینه نه تنها اشیای موزه‌های ایران، بلکه اشیای ایرانی که در برخی موزه‌های خارجی نگهداری می‌شوند را نیز دربر می‌گیرد.
توضیحات تصاویر به زبان انگلیسی است و بنیاد مطالعات خلیج فارس، آن را به ویژه برای آشنایی مخاطبان بین‌المللی با تاریخ و تمدن ایران و مقابله با «ایران هراسی» تهیه کرده است. 
روزبه پارساپور مدیرعامل موسسه مطالعات خلیج فارس، در این باره گفت: کارشناسان جغرافیای سیاسی و باستان شناسی در این موسسه به منظور نشان دادن چهره حقیقی کهن‌ترین کشور تاریخ جهان یعنی ایران، پس از ماه‌ها تلاش موفق شدند موزه انگلیسی زبانی از تمدن غنی ایران متشکل از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی را در فضای سایبری راه‌اندازی کنند. 
این موزه اینترنتی که شرح حال تمدن غنی ایران از هفت هزار سال پیش تاکنون را برای بازدید کننده‌های کشورهای مختلف جهان به نمایش می‌گذارد، برای نخستین بار است که در فضای اینترنت به چنین شیوه نوینی طراحی شده و به سهولت برای مردم جهان قابل دسترسی است.  
موزه اینترنتی تمدن ایران در آدرس زیر قابل دسترسی است.

http://www.persiangulfstudies.com/IranMuseum

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول