اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کوچک‌زاده طی اخطاری در صحن علنی مجلس:

دیدار اشتون با محکومان دستگاه قضا بدتر از کاپیتولاسیون است/ کوتاهی وزرای اطلاعات و خارجه پذیرفتنی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از دیدار کاترین اشتون با محکوم فتنه ۸۸ تأکید کرد: کوتاهی وزرای خارجه و اطلاعات پذیرفتنی نیست.

دیدار اشتون با محکومان دستگاه قضا بدتر از کاپیتولاسیون است/ کوتاهی وزرای اطلاعات و خارجه پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان، طی اخطاری با استناد به اصل 67 قانون اساسی گفت: ما سوگند خورده‌ایم که حافظ استقلال کشور باشیم.

وی اضافه کرد: آقای لاریجانی! می‌دانید که در قضیه کاپیتولاسیون می‌خواستند اتباع آمریکایی را از رسیدگی قضایی در ایران معاف کنند، حل به نظر من این طور می‌آید رفتاری که نماینده اروپا در ایران انجام داد بدتر از کاپیتولاسیون است.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه خاطرنشان کرد: نماینده اروپا با محکوم دستگاه مستقل قضایی ایران به این بهانه که آیا حقوقش رعایت شده یا نه، دیدار می‌کند؛ ملت ایران من به اندازه عقل خود می‌گویم این خدشه به استقلال کشور است، این کوتاهی از وزیر محترم اطلاعات پذیرفته نیست، این کوتاهی از وزیر محترم خارجه نیز پذیرفته نیست.

وی ملاقات اشتون با محکوم فتنه 88 را بدتر از کاپیتولاسیون دانست و افزود: کشور ایران مستقل است و مستعمره یک مشت کشور اروپایی نیست؛ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به قول رهبر معظم انقلاب غلط می‌کنند راجع به حقوق بشر حرف بزنند.

کوچک‌زاده ادامه داد: آقای وزیر اطلاعات! کجا هستید که برای بار دوم این عجوزه در کار سیستم قضایی ما دخالت می‌کند، آن هم در جایی که اینگونه استقلال کشور را لگدمال و خون به دل ایرانیان می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به حسن روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور! شما در تجلیل از شهدا در روز 20 اسفند صحبت کردید، حاصل خون شهدای این ملت استقلال این کشور است. اگر اجازه دهید نماینده پارلمان اروپا با محکومین دستگاه قضایی ما دیدار و صحبت کند که آیا حقوق شما رعایت شده است یا نه، بدتر از کاپیتولاسیون است.

کوچک‌زاده در پایان اخطار خود تأکید کرد که به سوگندی که طبق قانون اساسی خورده‌ام عمل کردم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول