اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دبیر کنگره انجمن علمی روانپزشکان ایران:

کمبود تخت، بیماران روانی را در صف انتظار نگه داشته است

دبیر سی‌امین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: درحالی که روزانه بر تعداد بیماران روانی نیازمند بستری افزوده می‌شود، کمبود تخت خالی به خصوص در بیمارستان‌های دولتی این بیماران را در صف انتظار بستری قرار داده است.

کمبود تخت، بیماران روانی را در صف انتظار نگه داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر نجاتی صفا افزود: تعداد تخت‌های روانپزشکی به ویژه در شهرهای بزرگ بسیار کمتر از حد نیاز است و این بیماران برای بستری شدن انتظار می کشند.

وی اظهار داشت: بیماران روانپزشکی هزینه های سنگین برای درمان پرداخت می کنند به همین دلیل نقش حمایتی بیمه‌ها به خصوص بیمه‌های تکمیلی در پوشش‌ دهی درمانی این دسته از بیماران بسیار ضروری است .

نجاتی صفا ادامه داد: بالا بودن هزینه درمان و بستری شدن بیماری‌های روانی مزمن مشکلات زیادی را بر خانواده ها و جامعه تحمیل می کند با این حال بسیاری از بیمه ها هزینه‌ای بابت روان درمانی پرداخت نمی کنند.

وی از برگزاری سی‌امین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان که از 30 مهرماه تا سوم آبان ماه در تهران برگزار می‌شود خبر داد و گفت: کنگره امسال با موضوع روانپزشکی پسیکوسوماتیک یا همان طب روان‌تنی برگزار می شود که در آن بیشتر جنبه‌های روانپزشکی و روانشناختی بیماری‌های جسمی بحث و بررسی می شود .

نجاتی صفا خاطر نشان کرد: نقش روانپزشکان در بیمارستان‌های عمومی،ارائه خدمات به بیماران بستری یا سرپایی ،ارائه خدمات روانپزشکی رابط - مشاور، آموزش طب روان‌تنی در قسمت‌های مختلف، سایکوفارماکولوژی در بیماران طبی و روان‌درمانی در اختلالات پسیکوسوماتیک از جمله موضوعاتی هستند که دراین کنگره مورد بحث قرار خواهند گرفت.

وی افزود: سخنرانی و سمپوزیوم‌هایی نیز در قالب موضوعات چون ارتباط روانپزشکی با بیماری‌های غدد و گوارش، بیماری های ریوی و سرطان، رابطه درد و روانپزشکی، طب سالمندی و مسائل روان‌تنی، روان‌درمانی در بیماران مبتلا به اختلالات جسمی، اختلالات شبه جسمی برگزار خواهد شد .

بر اساس این گزارش، سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران به مدت چهار روز از تاریخ 30 مهر تا 3 آبان ماه در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد تهران برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول