اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فعالان اعتراض به قتل نوجوان سیاه‌پوست و معترضان وال‌استریت همصدا شدند:

آغاز موج "نافرمانی مدنی" در آمریکا در اعتراض به قتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی+عکس

خبرگزاری فارس: یکی از فعال سیاسی امریکا اظهار کرد قرار است در اعتراض به قتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در این کشور موج نافرمانی مدنی آغاز شود.

آغاز موج "نافرمانی مدنی" در آمریکا در اعتراض به قتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی+عکس

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی "دیلی‌میل" خبر داد دور جدید تظاهرات‌های آمریکا دراعتراض به قتل «تریون مارتین»، نوجوان سیاه‌پوست و ۱۷ ساله آمریکایی به سرتاسر آمریکا تسری پیدا کرده است.

«تریون مارتین» نوجوان سیاه‌پوست ۱۷ ساله امریکایی بود که در ۲۶ فوریه با شلیک گلوله از سوی «جرج زیمرمن» به قتل رسید؛ وی در حالی که قدم می‌زد به طور اتفاقی وارد ملک شخصی «جرج زیمرمن» شد که از سوی وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

از زمان قتل این نوجوان مردم آمریکا در اعتراض به برخورد نرم پلیس با «جورج زیمرمن» ـ قاتل این نوجوان سیاه‌پوست ـ در شهرهای مختلف تجمع کرده و خواستار اجرای عدالت شده‌اند. تظاهرات مردم تا کنون نتیجه‌ای نداشته است و «جورج زیمرمن» کماکان آزاد است.

 

 

به گزارش دیلی‌میل، روز شنبه معترضان به قتل این نوجوان و معترضان "وال‌استریت" با هم همصدا شدند  و از «پارک زاکوتی» به سمت «میدان یونیون» راهپیمایی کردند.

این روزنامه افزود بسیاری از معترضان و فعالان شرکت کننده در این راهپیمایی به نشانه اعتراض به قتل این نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی ـ «تریون مارتین» ـ لباسی را پوشیده بودند که وی در روز به قتل رسیدن به تن داشت.

 

 

تظاهرات مردم در اعتراض به قتل «تریون مارتین» یک روز بعد از این صورت گرفت که پلیس اعلام کرد یک شاهد گمنام گزارش داده است این نوجوان سیاه‌پوست قبل از کشته شدن به دست زیمرمن به وی حمله کرده است.

دیلی‌میل همچنین به نقل از «ال شارپتون»، فعال سیاسی آمریکایی، اعلام کرد قرار است فعالان سیاسی در اعتراض به قتل این نوجوان سیاه‌پوست «موج نافرمانی مدنی» آغاز کنند.

به گفته «ال‌شارپتون» نظام قضایی نتوانسته عدالت را در مورد «تریون مارتین» و خانواده وی به اجرا بگذارد.

انتهای پیام/د.ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول