اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ثبت ۲۴ پرونده تخلفات انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۲۴ پرونده جرایم انتخاباتی در استان ثبت شده که بیشتر آن‌ها در خصوص تبلیغات زود هنگام کاندیداهاست.

ثبت ۲۴ پرونده تخلفات انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید نصرالدین صالحی ظهر امروز در همایش «به عمل کار برآید» که با حضور مسؤولان و کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: در عرصه انتخابات سیاه‌نمایی کار دشمن است، واقعیات را باید گفت و پیشرفت‌ها را باید پررنگ‌تر بیان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: طبق ماده ۶۵ قانون انتخابات تا پایان تایید اعتبارنامه منتخبین، شورای نگهبان می‌تواند کاندیدا را رد صلاحیت کند، لذا بعد از تایید صلاحیت‌ها در صورتی که گزارشاتی مبنی بر تخریب رقبا، تخلفات انتخاباتی و تبلیغات زود هنگام دریافت شود، منجر به رد صلاحیت فرد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آرا مردم حق الناس و در دستان ما امانت است، بیان کرد: لازم نیست همه افراد مطالبه‌گر باشند چرا که در این‌ صورت از عمل به وظایف اصلی باز می‌مانند و تنها درگیر مطالبه‌گری می‌شوند.

صالحی تصریح کرد: کاندیدها موظفند قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی را با دقت مطالعه کنند.

وی با اشاره به نظارت جدی دادستان بر انتخابات، بیان کرد: تا کنون ۲۴ پرونده جرایم انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری ثبت شده که عمده این پرونده‌ها در خصوص تبلیغات زود هنگام نامزدها است.

صالحی گفت: چاپخانه‌ها منحصرا در صورت درخواست کتبی نامزد‌ و مسؤول ستاد اصلی تبلیغات وی با رعایت ضوابط مجاز به چاپ آگهی تبلیغات انتخاباتی هستند و نام و نشانی چاپخانه باید ذیل آگهی درج شود.

وی با اشاره به نحوه تبلیغات نامزدها، اذعان داشت: کاندیداها موظفند از فضای مجازی سالم و مناظرات صدا و سیما استفاده کنند و از راه انداختن کاروان و هزینه‌های آن چنانی دست بکشند و به فضای تبلیغات سالم و با فرهنگ روی بیاورند، اگر در فضای مجازی مشاهده کنیم نامزدی توسط رقبا تخریب شده موظفیم موضوع را پیگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: نامزدها موظف به نظارت بر ستادهای حقیقی و مجازی خود هستند و نسبت به اعمال ارتکابی در ستادها داری مسئولیت هستند، اگر مسؤولان ستادهای انتخاباتی مرتکب جرم شوند نامزد مورد نظر مقصر شناخته می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول