اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دستغیب: جریان‌های سیاسی که کاندیدا معرفی می‌کنند پس از انتخابات مسؤولیت‌پذیر باشند

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نباید پس از برگزاری انتخابات از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند و باید بر عملکرد نماینده‌ای که به مردم معرفی کردند، نظارت داشته باشند.

دستغیب: جریان‌های سیاسی که کاندیدا معرفی می‌کنند پس از انتخابات مسؤولیت‌پذیر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور امروز در مراسم در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اهواز با اشاره به موثر بودن انتخابات اظهار کرد: در شرایطی که شورای نگهبان دامنه‌ی وسیع‌تری از افراد را مورد تایید قرار داده است، امکان شرکت در انتخابات برای سلایق مختلف در کشور فراهم شده است.  

وی ادامه داد: همه مردم باید در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند. شرکت در انتخابات فراتر از تکلیف است چرا که انتخاب حق شماست. 

دستغیب گفت: گروه‌ها، جریان‌ها و تشکل‌ها نیز باید در معرفی کاندیداهای اصلح و شایسته به مردم تلاش کنند. اما این گروه‌ها نباید فصلی باشند و پس از برگزاری انتخابات از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند چرا که آن‌ها واسطه‌ی معرفی نامزدها به مردم بودند و نباید نماینده‌ای که توسط مردم انتخاب می‌شود را رها کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید بر عملکرد نماینده نظارت داشته باشند، تصریح کرد: تشکلی که نتواند این کار را انجام دهد از صلاحیت لازم برخوردار نیست و دیگر نمی‌تواند مورد اعتماد مردم قرار بگیرد چرا که جریانی مورد اعتماد مردم است که اگر نماینده‌ای را معرفی کرد و مردم به اعتبار آن جریان به او رای دادند، بتواند مطالبات مردم را دنبال کند. این یک تشکل انقلابی و مردمی است. 

دستغیب بیان کرد: پس از انتخابات رقابت تبدیل به رفاقت خواهد شد و همه‌ی جریان‌ها و اقوام باید در کنار نماینده‌ای باشند که توسط اکثریت جامعه انتخاب شده است.

وی تنها رمز موفقیت را ایستادگی مردم ایران و تبعیت از رهبری دانست و افزود: ۲۲ بهمن ۵۷ شاهد رشد گروه های تروریستی بودیم که تلاش کردند هویت ملی ما را زیر سوال ببرند ولی حضور مردم در کشور این توطئه را خنثی کرد.

دستغیب بابیان اینکه باید تلاش کنیم نظام موفق شود، افزود: این جبهه و جناح مربوط با زمان حال نیست و باید همه تلاش کنیم نظام موفق شود تا شاهد حل مشکلات اقتصادی باشیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بدون تردید هیچ بن بست اقتصادی وجود ندارد، اظهارکرد: اگر مشکلات اقتصادی وجود دارد به دلیل کوتاهی برخی مسئولان است و اگر تلاش بیشتری کنند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول