اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تأکید وزیر دادگستری بر برخورد با مافیای کودکان کار

وزیر دادگستری با بیان اینکه برخورد با مافیای کودکان کار جزو برنامه‌های ما در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است،گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با همکاری وزارت دادگستری با آنها برخورد می‌کند و این کودکان ساماندهی می‌شوند.

تأکید وزیر دادگستری بر برخورد با مافیای کودکان کار

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری امروز 9 بهمن ماه 1402  در حاشیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات خانواده و اطفال و نوجوانان و مدیران دفاتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در جمع خبرنگاران، گفت: کودکان در معرض خطر یا کودکان  آسیب دیده نیازمند حمایت هستند و دستگاه‌های مختلفی باید از آنها حمایت کنند. 

وی با اشاره به راه اندازی مجتمع‌های شوق زندگی گفت: این مجتمع ها بسیار مهم و نماد و الگویی از همکاری دولت و قوه قضائیه هستند. مهمترین ویژگی این مجتمع‌ها این است که تمام دستگاه‌هایی که وظیفه‌ای در خصوص حمایت از کودکان کار دارند را در یک محل مشخص جمع کرده و تمام دستگاه‌ها در کنار هم با هم افزایی برای حمایت و ارتقای جایگاه کودک در معرض خطر و آسیب دیده اقدام می کنند. 

رحیمی ادامه داد:  طرحی به نام طرح ساماندهی و پذیرش کودکان کار و خیابانی در حال اجرا است و کودکانی که بی سرپرست و بدسرپرست هستند در  مجتمع های شوق زندگی مورد حمایت قرار می گیرند و در اختیار خانواده هایی که مایل به سرپرستی آنها هستندو واجد شرایط اند، قرار می گیرند. 

وزیر دادگستری درباره اقدامات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با مافیای کودکان کار  گفت: کودکان کار و خیابانی چند دسته هستند. یک دسته بی سرپرست و بدسرپرست هستند و یک عده خانواده‌هایشان فقیر هستند و یک تعداد هم از اتباع هستند.

وی در پایان اظهارات خود بیان کرد: افرادی از این کودکان سوءاستفاده می‌کنند و از آنها پول می‌گیرند که حتما  مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با همکاری وزارت دادگستری با آنها برخورد می‌کند و این کودکان ساماندهی می‌شوند و جزو برنامه ما است که با آنها برخورد شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول