اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای دانش آموزان جدی گرفته شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت بر ضرورت آگاهی بخشی و افزایش سواد رسانه ای دانش آموزان در زمینه های دینی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای دانش آموزان جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مرتضی محمدی ظهر امروز در نشست بررسی نقش موثر رسانه و فضای مجازی در ایام انتخابات و غیرانتخابات شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اکنون فضای مجازی به معنای خاص کلمه، مجازی نیست بلکه فضای حقیقی است و راهبری می‌کند. بسیاری از موضوعات که در فضای حقیقی در حال رخ دادن است، نشات گرفته از فضای مجازی است که در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان آبیک هم این موضوعات وجود دارد.

وی افزود: برخی با ایجاد صفحات بی هویت در فضای مجازی، اهداف خاص خود را دنبال می کند و برخی نیز قصد توهین و تخریب افراد دیگری را دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، به مسوولان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اعلام شده نسبت به رصد و مدیریت کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی اقدام کنند. در صورتی که افراد در فضای مجازی توهین و تهدیدی انجام دهند و امنیت روانی را مردم هدف قرار دهند، تذکر لازم داده می‌شود و در صورت تکرار، قطعا برخورد قضایی لازم صورت می‌گیرد.

محمدی ادامه داد: آمادگی برگزاری نشست با رسانه‌ها و فعالان مجازی شناخته شده و باهویت را در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک داریم و با بهره‌گیری از ظرفیت آنها، فضای مجازی را در ایام انتخابات، مدیریت خواهیم کرد.

وی اذعان کرد: لازم است مسوولان در پاسخگویی سریع به خبرنگاران در موضوعات مختلف، همکاری لازم را داشته باشند و خبرنگاران هم با رعایت امانتداری، صداقت و اطلاع رسانی صحیح اخبار را به سمع و نظر مردم برسانند.

این مسوول با بیان اینکه امری واجب تر از آگاهی بخشی و افزایش سواد رسانه ای بین دانش آموزان در زمینه های دینی، اجتماعی و فرهنگی نداریم، تصریح کرد: متاسفانه برخی دانش آموزان در زمینه موضوعات دینی، شرعی و قانونی اطلاعات کافی ندارند که به دلیل عدم روشنگری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: البته هر یک هفته یا ۱۰ روز با حضور همکاران قضایی و روحانیون، زنگ پیشگیری در مدارس اجرا و مسائل قانونی و مذهبی برای دانش آموزان تبیین می‌شود اما می‌طلبد که برنامه‌ریزی مدون و ویژه‌ای برای ارتقاء اطلاعات دانش آموزان در حوزه های مهم صورت گیرد که برگزاری کارگاه های سواد رسانه در تحقق این مهم، بسیار موثر است.

محمدی عنوان کرد: آسیب‌هایی که نوجوانان با آنها مواجه می‌شوند به مراتب بیشتر از افراد دیگر می باشد و ممکن است بر اثر ناآگاهی، عدم اطلاع از جرایم و اجیر شدن اشخاص مرتکب جرم شوند و آینده خود را تباه کنند که هم والدین باید مراقب فرزندان خود باشند و هم متولیان امر تعلیم و تربیت علاوه بر آموزش، در پرورش و تربیت صحیح دانش آموزان نیز کارآمد عمل کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول