اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

در جلسه امروز شورای شهر چه گذشت؟

عضو شورای شهر تهران گفت: نیروگاه شهید جایی و منتظرالقائم که در اطراف استان تهران هستند در هنگام ناترازی مازوت‌سوزی می‌کنند.

در جلسه امروز شورای شهر چه گذشت؟

خدیجه نقلی - به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۲ در صحن علنی شورا گفت: نیروگاه شهید رجایی و منتظرالقائم در هنگام ناترازی مازوت‌سوزی می‌کنند البته نیروگاه‌های دیگری هم وجود دارند. 

وی با بیان اینکه باید موضوع آلودگی از همه ابعاد بررسی شود گفت: ما  در مدیریت شهری پیگیر هستیم. ما باید پاسخگوی افراد باشیم و از  قوه قضائیه درخواست می‌کنم این موضوع را پیگیری کند. 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ سیاهه انتشار تهیه می‌شود بهتر است به دنبال برنامه باشیم و فرافکنی نکنیم.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پیرهادی گفت: هنوز کشور به حالت اضطرار نرسیده است و فعلا سوخت گاز در نیروگاه‌های استفاده می‌شود. گرچه گازوئیل هم آلودگی دارد اما کمتر از مازوت است. 

در ادامه جلسه امروز شورای شهر میثم مظفر در خصوص توسعه محلی پروژه‌ها در شهر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش، احداث تصفیه‌خانه سازمان آب و احیای آسیاب کهک از پروژه‌هایی است که در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته مظفر پروژه احداث تصفیه‌خانه سازمان آب 5 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد و به جهت تسویه پساب کانال ابراهیم‌آباد تعریف شده است اما هنوز این پروژه آغاز نشده و در و ضعیت قرمز قرار دارد.

وی در خصوص پروژه آسیاب کهک در بلوار مرزداران گفت: این پروژه در جهت احیا و مرمت بنای مذکور با قابلیت جذب گردشگر با اعتبار 4 میلیارد تومان مصوب شد اما هنوز آغاز نشده و در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی به پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش اشاره کرد و گفت: این طرح برای تسهیل در رفت و آمد وسایط نقلیه تعریف شده بود که با گذشت 8 ماه از سال هنوز این پروژه در مرحله صفر قرار دارد.

* لزوم توجه به پیوست فرهنگی پروژه‌ها

همچنین حجت السلام و المسلمین محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران به گلایه شهروندان مبنی بر تبدیل برخی پاتوق های محلی به مکانی برای تجمع اراذل و معتادان کارتن خواب اشاره کرد و گفت: از شهرداری می‌خواهم که به پیوست فرهنگی هر پروژه توجه کند و از ظرفیت مردم و محلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در تابستان طرح آرمان یک اجرا شد و حالا طرح آرمان دو در حال اجرا در ۳۰۰ محله تهران و مدارس است و خواهش می کنم فرصتی بدهید تا در صحن شورا گزارشی در این زمینه ارائه دهند.

*مدیریت شهری راه را برای مشارکت‌جویان و حلقه‌های میانی در اداره شهر تسهیل کند

احمد علوی عضو شورای شهر تهران امروز در صحن علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور با توجه «روز جهانی داوطلب» گفت: ما موظف به بسترسازی برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در اداره شهر هستیم نه افزایش عمق و دامنه تصدی‌گری‌ها. این را قانون اساسی، قوانین جاری، برنامه‌های توسعه، مقرره‌های قبلی شورا و مشی و سیاست‌های شورای ششم هم تأیید می‌کند.

وی گفت: در موضوع پیشگیری و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و حمایت از آسیب‌دیدگان و افراد در معرض آسیب، حضور و فعالیت صدها تشکل مردمی و مؤسسه خیریه در این عرصه نشان از دغدغه مندی و توجه شهروندان به این موضوع می باشد. بی‌تردید ظرفیت‌های مشارکتی بیشتری در این حوزه وجود دارد که با ایجاد بسترهای مناسب قابل تحقق خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: موضوع مدیریت بحران نیز که در برنامه‌های میان مدت مورد توجه شورا قرار گرفته است برای ظرفیت‌سازی حضور داوطلبان بسیار ضروری است. شهر ما نیازمند سازماندهی، آموزش و ایجاد بسترهای عملی برای حضور جدی‌تر و محسوس داوطلبان برای پیشگیری و مواجهه با بحران‌ها می‌باشد.

علوی گفت:در مجموع باید بگویم برنامه ایجاد عرصه‌های کار داوطلبانه و جهادی دیگر یک شعار و وعده‌ای در پس اولویت‌های اجرایی نیست بلکه با شرایط امروزی تحول در مدیریت شهری یک ضرورت و در اولویت‌های نخست می‌باشد.

عضو شورای شهر تهران گفت: ضروری است ادامه امور به حلقه‌های میانی واگذار شود و لازم است به مردم اعتماد کنیم و به جای تصدی‌گری با رویکرد تسهیل گری، راه را برای مشارکت جویان هموار کنیم.

 

پایان پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول