اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روز خونین در اردوگاه جنین؛ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۹ فلسطینی تا بدین لحظه در اردوگاه «جنین» در پی یورش تمام عیار نظامیان صهیونیست خبر داد.

روز خونین در اردوگاه جنین؛ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند

به گزارش گوره بین‌الملل خبرگزاری فارس، اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری از صبح امروز (پنج‌شنبه) شاهد یورش کم سابقه نظامیان و نیروهای امنیتی صهیونیستی برای دستگیری تعدادی از جوانان مقاومت در این اردوگاه بود، یورشی که روز خونینی برای ساکنان این اردوگاه رقم زده است.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، وزارت بهداشت فلسطین امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که تا بدین لحظه ۹ فلسطینی در اردوگاه «جنین» به شهادت رسیده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یکی از شهدا یک پیرزن مسن است و حال چهار زخمی نیز وخیم گزارش شده است. همچنین به گفته شاهدان عینی، شهدا و مجروحین دیگری نیز وجود دارد که هنوز نیروهای امدادی نتوانسته‌اند خودشان را به آن‌ها برسانند. در این راستا هلال احمر فلسطین گفته است که در حال ارتباط و هماهنگی با صلیب سرخ جهانی است تا نیروهای امدادی بتوانند خود را به زخمی‌ها و شهدا برسانند.

از داخل برخی خانه‌ها نیز فریاد کمک‌خواهی به گوش می‌رسد که نشان از وجود شهدا و مجروحینی در داخل آن‌هاست، اما به علت شدت تیراندازی‌ها نیروهای امدادی نمی‌توانند وارد این خانه‌ها شوند. وبگاه عرب ۴۸ نوشته است که خانواده‌های بسیاری امروز در جنین عزادار شدند.

از سوی دیگر منابع بیمارستانی در بیمارستان ابن سینا در اردوگاه جنین می‌گویند که در پی شلیک گاز اشک‌آور به محوطه بیمارستان، بسیاری بیماران از جمله کودکان داخل بیمارستان دچار حالت خفگی شده‌اند.

همزمان منابع محلی می‌گویند که نظامیان رژیم صهیونیستی در حال تخلیه عمده مواضع خود در اردوگاه جنین هستند و در این راستا رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که فردی که نظامیان در پی دستگیری او بودند، بازداشت شده است.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، صهیونیست‌ها به دنبال دستگیری سه تن از اعضای جهاد اسلامی در جنین هستند و گمان می‌رود که آن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای انجام عملیات گسترده علیه اهداف رژیم اشغالگر بودند.

در همین حال گروههای فلسطینی در تمامی استان‌های کرانه باختری خواستار اعتصاب عمومی و بسته شدن تمامی مغازه‌ها و بازارها در همبستگی با اردوگاه جنین شده‌اند. جنبش فتح نیز از تمامی فلسطینی‌ها خواسته‌ است در هر نقطه و مکانی که هستند با صهیونیست‌ها درگیر شوند. انجمن معلمان کرانه باختری نیز در بیانیه‌ای گفته‌اند تا مدارس امروز در سوگ شهدای جنین با سه ساعت تأخیر دایر می‌شود.

همزمان چندین گروه امدادی و پزشکی از نابلس راهی جنین شده‌اند تا به کادر درمانی این اردوگاه کمک کنند.

صبح امروز نظامیان صهیونیست با مشارکت مستقیم شاباک، به صورت بی‌سابقه‌ای به اردوگاه جنین در کرانه باختری حمله کردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند.

 

به گفته رسانه‌های فلسطینی، پس از تشدید درگیری میان اشغالگران و نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها ضمن جلوگیری از ورود کادرهای درمان و امدادرسان به جنین برای کمک به مجروحان فلسطینی، تجهیزات و کاروان‌های نظامی بیشتری را به این اردوگاه اعزام کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین در این اردوگاه نیز اعلام کردند که یک منزل که شماری از سربازان صهیونیست در آن تجمع کرده بودند را هدف گلوله قرار داده و شماری از آن‌ها را زخمی کرده‌اند. همچنین تصاویر منتشر شده از اردوگاه جنین، نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها با استفاده از بولدوزر در حال آسیب زدن به خودروهای شهروندان فلسطینی هستند.

از سوی دیگر ارتش این رژیم از بیم واکنش مقاومت نوار غزه به تجاوز امروز به جنین،  دستور آماده‌باش سامانه‌های «گنبد آهنین» را صادر کرده است.

 

 

پایان پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول