اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی نفت/ نقدعلی: نمی‌توان یکی از عرصه‌های ثروت کشور را به دست اوجی سپرد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: برای کسب اعتماد به کسی که قرار است یکی از عرصه‌های ثروت کشور را به دست او بسپارند، برای من ثابت نشده اوجی بتواند در این عرصه کار کند.

مخالف وزیر پیشنهادی نفت/ نقدعلی: نمی‌توان یکی از عرصه‌های ثروت کشور را به دست اوجی سپرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت در صحن مجلس شورای اسلامی، گفت: بودجه کشور از سه راه درآمد مالیاتی، نفتی و سایر درآمدها تامین می‌شود که با درآمد مالیاتی نمی‌توان کشور را اداره کرد، سایر درآمدها هم ناچیز است؛ ‌ بنابراین راهی جز فروش نفت و درآمد نفتی نداریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در این عرصه شخصیتی سکان‌دار وزارت نفت شود که از قوت و قدرت فروش نفت در شرایط تحریمی و حصر اقتصادی برخوردار باشد.

نقدعلی گفت: کسانی که همه اقتصاد را به برجام گره زدند و گفتند با امضای برجام فروش نفت به فراوانی می‌رسد دیدیم که فروش نفت را به کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه رساندند و اخیرا باز به برکت اقدامات مجلس انقلابی به ویژه قانون لغو تحریم‌ها توانستند اندکی نفت بفروشد و آن را به مرز فروش یک میلیون بشکه در روز برساند. از همین رو کسی باید امروز سکان‌دار این وزارتخانه باشد که این توان را داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه اوجی نقاط قوت خوبی دارد اما مساله نفت بسیار مهم است و در فروش فرآورده‌های نفتی و گاز مشکلات ما کمتر است.  زمان زنگنه برای فروش نفت با این وزارتخانه ارتباط گرفتم با وجود باز شدن روزنه‌ها، کل بدنه وزارتخانه رعب و وحشت خاصی برای اقدام داشتند. برای فروش نفت و گشایش راه، آوردن ارز برای کشور که برای کالاهای اساسی جرات و جسارت ویژه لازم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از ۱۴ و نیم درصد سهم وزارت نفت از صادرات نفتی و میعانات گازی با امضای ۵۰ نماینده در دستور کار مجلس است، گفت: در برنامه این وزیر برای وضعیت معیشتی کارکنان برنامه‌ای شفاف ندیدم به ویژه کارکنان عملیاتی میادین که متاسفانه به دلیل سوء برداشت عمدی یا سهوی که از بودجه اتفاق افتاد و همین موضوع قشر زحمت‌کش کارکنان نفت را رنجیده خاطر کرده و حتی بعضی از آنها را به اعتصاب کشانده است.

این نماینده مجلس گفت: نمایندگان برای این کار رستم قاسمی را مناسب می‌دیدند و خود او هم در ارایه برنامه هر چه می‌خواست از وزارت راه و شهرسازی بگوید باز وزارت نفت بر زبانش جاری می‌شد.

نقدعلی خاطرنشان کرد: برای کسب اعتماد به کسی که قرار است یکی از عرصه‌های ثروت کشور را به دست او بسپارند، برای من ثابت نشده اوجی بتواند در این عرصه کار کند. از اوجی می‌خواهم برای رفع هرگونه شبهه لیست همه اموال خود را شفاف از پشت این تریبون مقدس اعلام کند.

وی ادامه داد: وزیر با ثروت یک هزار میلیاردی،  با ۱۲۰شرکت همسان و همگام با عرصه مسوولیت وزارتی که خودش می‌برید و می‌دوخت، یادمان نرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول